- Agenția americană pentru Alimente și Medicamente (FDA) a autorizat produsele IQOS ca produse cu risc modificat
- În urma deciziei, compania Philip Morris poate să facă publicitate sistemului de încălzire a tutunului
- Produsele IQOS vor fi prezentate ca fiind unele cu nivel redus de risc sau care prezintă expunere redusă la substanțe nocive
Agenția americană pentru Alimente și Medicamente (FDA) a luat decizia de a autoriza produsele IQOS ca profuse cu risc modificat și, implicit, să permită companiei Philip Morris să lanseze campanii de marketing pentru acestea.
Advertisment
Este doar pentru a doua oară când un set de produse a primit autorizare din partea FDA ca fiind cu risc modificat (scăzut) și pentru prima oară când produse din tutun au primit autorizarea de „modificare a expunerii”, ceea ce permite companiei să desfășoare campanii de publicitate în care să prezinte nivelul redus la o substanță nocivă.
În comunicatul autorităților americane se precizează faptul că o astfel de autorizare se emite cu scopul precis de a aduce beneficii asupra sănătății populației.
Recomandări
Totodată, compania Philip Morris va fi obligată să verifice constant sitauția de pe piață și să realizeze studii pentru a determina dacă această încadrare în categoria de produse de tutun cu risc scăzut continuă să fie adecvată, inclusiv evaluarea potențialului de utilizare crescută în rândul tinerilor.
„Prin intermediul procesului de aplicare a produsului de tutun cu risc modificat, FDA își propune să se asigure că informațiile adresate consumatorilor cu privire la riscurile reduse de utilizare ale unui produs din tutun sunt susținute de dovezi științifice și de înțeles.
Datele transmise de companie arată că promovarea acestor produse specifice, cu informațiile autorizate, ar putea ajuta fumătorii adulți dependenți să facă tranziția de la la țigările clasice și să reducă expunerea la substanțe chimice dăunătoare, dar numai în cazul în care aceștia renuță definitiv la țigări pentru noul dispozitiv. FDA va monitoriza modul în care IQOS este utilizat de consumatori pentru a determina dacă aceste produse îndeplinesc acest potențial și nu provoacă o utilizare crescută în rândul tinerilor. Este important să rețineți că aceste produse nu sunt sigure, astfel încât oamenii, în special tinerii, care nu utilizează în prezent produse din tutun, nu ar trebui să înceapă să le folosească sau orice alt produs din tutun”, a declarat Mitch Zeller, directorul biroului FDA, responsabil pentru produsele din tutun.
Mesajele pe care compania le poate prezenta în acțiuni de marketing:
-Sistemul IQOS încălzește tutunul, dar nu îl arde
-Această reduce semnificativ producția de substanțe chimice dăunătoare și potențial dăunătoare
-Studiile științifice au arătat că trecerea completă de la țigările convenționale la sistemul IQOS reduce semnificativ expunerea corpului consumatorului la substanțe chimice dăunătoare sau potențial dăunătoare.
Chiar și în aceste condiții, aceste produse nu sunt sigure și nici „aprobate de FDA”. Compania nu are dreptul să transmită informații care ar putea induce în eroare consumatorii să creadă că produsele sunt aprobate de FDA sau că agentia consideră produsele sigure pentru utilizare.
- Adrian Șoaită deschide galeria de artă Kulturhaus. Expoziția „Clubul Arhitecturii 55” celebrează 55 decenii de istorie.
- Documentarul „Sugarcane” îți expune partea întunecată a istoriei americane
- Unde mergi azi? „1000 Eggs: For Women” te așteaptă la Londra
- FOTO. Unde mergi toamna aceasta? Descoperă cele mai bune hoteluri din Europa și oferă-ți o pauză relaxantă
- Mr. Beast adună 30 de milioane de vizualizări la Salina Turda. Youtuberul a petrecut o săptămână în România
Partenerii noștri