• Booktok devine un trend tot mai popular în rândul tinerilor români, prin care aceștia sunt convinși să citească.
  • 11,1 milioane de români nu au citit nici măcar o carte în ultimele 12 luni.
  • Generația Z e dispusă să plătească dublu sau triplu pe o carte care arată mai bine.

Booktok, comunitatea iubitorilor de carte din mediul online, devine din ce în ce mai populară în rândul tinerilor. Modul practic și atractiv îi atrage pe cei din Gen Z și îi face să citească tot mai mult.

Studiile recente arată că cei care au între 12 și 27 de ani descoperă Tolkien cu ajutorul platformei TikTok. Această ascensiune în popularitate este marcată de fenomenul Folio Society, dar și de noul tip de marketing.

Folio Society, o editură din Marea Britanie, a dat trendul cărților de colecție, al copertelor frumoase și al ilustrațiilor aparte. Astfel, orice carte devine o adevărată operă în arta graficii, o reală atracție pentru grupul țintă, Gen Z.

Recomandări

TOM STURRIDGE ESTE IAR SANDMAN
CASELE DE MODĂ MIZEAZĂ LITERAR
ȘEFUL OPEN AI ÎȚI PREZINTĂ NOUL TĂU COLEG
FRIENDS DON'T LIE
HORIA SABO MIZEAZĂ PE AI DREPT GENERATOR DE FORȚĂ DE MUNCĂ

Gen Z plătește dublu pentru cărți frumoase

TikTok a scos la iveală că tinerii preferă să plătească dublu sau chiar triplu pentru o carte care are un aspect deosebit. Coperta texturată și ilustrațiile avangardiste sunt perfecte pentru a fi pozate și distribuite pe TikTok și Instagram.

Booktok România, deși nu are puterea să influențeze obiceiurile de consum în piața cărților, are puterea necesară de a schimba apetența pentru un stil de lectură sau altul.

În ceea ce privește romanele lui Tolkien, pe lângă noile trenduri, popularizarea actuală este și rezultatul recentului serial lansat „Lord of The Rings: The Rings of Power”.

Citește și

Partenerii noștri