Nu este un colier, e o revoluție!

Dacă anii 2000 au fost dominați de colierul Tiffany & CO., iar Love Bracelet a fost în hype-ul anilor 2010, atunci anii 2020 sunt ai choker-ului cu perle de la Vivienne Westwood. Colierul a sugrumat algoritmul TikTok-ului, iar pe Instagram domină ținutele influencer-ilor și ale tinerilor din generația Z. În industria modei este cât se poate de firesc ca accesoriile să treacă prin cicluri de popularitate, ca mai apoi să revină în tendințe după ani sau chiar decenii de uitare. Exact cum se întâmplă acum în cazul choker-ului de la Vivienne Westwood.

Trecând fulgerător prin istorie, acest tip de colier a fost purtat pentru prima dată în secolul al XVII-lea în timpul Revoluției Franceze, și a devenit un simbol al eleganței specifice clasei înalte. Restul e istorie, o istorie din care Vivienne Westwood s-a inspirat, transformand-o în satiră și pe care a corelat-o cu propriul etos, marcat de rebeliune, anarhie și punk. O revoluție care a răsturnat scenariul eșaloanelor superioare, o parodie a croiurilor, a țesăturilor, și a accesoriilor.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Bijuteriile cu pandantivul semnătură au debutat în anii ’80. Renașterea accesoriului în prezent se datorează unei surse neașteptate: anime-ul. În timpul pandemiei de COVID-19, tinerii au consumat atât de mult anime încât a atins cote record. Ai Yazawa, autorul anime-ului Nana, s-a inspirat din universul punk al designer-ului britanic. Cultul lui Nana a generat o isterie pentru bijuteriile creatoarei, adesea menționate în serial. Fanii anime-ului nu sunt singurii care se adună în universul Westwood. Trend-ul royalcore inspirat de serialul Bridgerton, care amintește de parodierea lui Vivienne a clasei superioare, a propulsat colierul și restul creațiilor Vivienne Westwood în hype-ul actual. Vive la révolution!

Partenerii noștri