• Molli învaţă la un centru cu nevoi speciale din Pennsylvania
  • Trecerea de la orele în format fizic la cele online a fost o schimbare mare
  • Mama sa a încercat să o înveţe cu o rutină, pentru a îi fi mai uşor

Molli are 15 ani şi suferă de sindromul Down. Învaţă la un centru pentru copii cu nevoi speciale, din Pennsylvania. Trecerea de la şcoala fizică la cea online a fost un pas mare. Mama sa a ajutat-o să se adapteze, i-a amenajat propria sa cameră de lucru. Un birou, o tablă de scris şi un calendar ar trebui să o obişnuiască pe Molli cu rutina.

La centrul din Pennsylvania, şcoala începe pe 31 august, în regim hibrid – jumătate dintre elevi vor face cursuri online, jumătate fizic. Mama sa a decis ca Molli să mai stea acasă, din prudenţă. O va trimite la şcoală când lucrurile se vor îmbunătăţi.

Kellie Gregorzek, mama lui Molli: „Să o conving să interacţioneze a fost o tranziţie foarte mare pentru ea, fiindcă nu înţelegea de ce nu poate merge, fizic, la şcoală, pentru a interacţiona cu ceilalţi copii şi cu profesorii. Când schimbi lucrurile pentru ei, e foarte greu să îi readuci în rutină“.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Uite un dialog cu Molli, elev care suferă de sindromul Down:

Mama: Te face să te simţi ca şi cum ai fi la şcoală, în propriul tău birou?

MOLLI: Da.

Mama: Îţi place?

MOLLI: Da.

Profesorii încearcă să le capteze cât mai mult atenţia, din spatele ecranului. Iată ce mărturisește Noreen Cosgrove, profesoara lui Molli: „Cheia e să le captezi atenţia. Dacă nu îi poţi ţine ocupaţi, nu vor învăţa. Aşa că vin cu diferite moduri de a îi atrage către activităţile pe care le fac online cu ei“.

Partenerii noștri