BMW M1 a fost pentru mult timp singurul model dezvoltat exclusiv de divizia M a celor de la BMW și rămâne singura mașină de producție BMW cu motor central. Această configurație a fost o abatere de la tradiția mărcii bavareze de mașini sport cu motor frontal și tracțiune spate.
Ideea din spatele lui BMW M1 era aceea de a produce ceea ce este cunoscut ca „omologare specialã”. Pentru a respecta unele categorii auto, regulamentele stipuleazã ca orice masină care are ca scop participarea la raliuri sã fie fabricatã într-un număr suficient de masini de sosea.
Advertisment
M1 a fost dezvoltată inițial pentru regulamentele de curse Grupa 4 și Grupa 5, dar din cauza întârzierilor, BMW a creat Campionatul Procar pentru a prezenta mașina. Seria a pus piloți de Formula 1 să concureze unii împotriva altora cu modele M1 identice.
BMW a colaborat cu Lamborghini pentru designul și producția inițială a M1. Masina a apãrut ca o colaborare între Lamborghini si BMW. Compania germană a insărcinat Lamborghini să creeze sasiul, sã construiască prototipurile si sã produca vehiculul.
Dar proiectul a fost cu ghinion. Lamborghini a intrat in probleme financiare dupã numai sapte protoripuri si BMW a fost obligat sà preia controlul si sã aduca proiectul din nou in propria fabricã.
Designul elegant și atemporal a fost realizat de Giorgetto Giugiaro, unul dintre cei mai renumiți designeri auto din toate timpurile.
M1 este echipat cu un motor de 3.5 litri cu șase cilindri în linie care producea 277 cai putere în versiunea de stradă și semnificativ mai mult în variantele de curse.
Au fost fabricate doar 453 unități BMW M1, ceea ce o face o mașină rară și foarte colecționabilă astăzi. Acest număr include atât versiunile pentru șosea, cât și mașinile de curse.
Campionatul Procar a contribuit la consolidarea statutului legendar al lui M1. Piloți celebri de Formula 1, precum Niki Lauda și Nelson Piquet, au concurat cu modelul german în această serie.
Recomandări
Partenerii noștri