Netflix, de la servicii de livrare filme la producție cinematografică de succes, în 23 de ani

Nu ştiu dacă astăzi ţi-ai imagina viaţa fără Netflix şi, probabil, nici fondatorii serviciului nu şi-au imaginat unde vor ajunge.

Exact acum 23 de ani, în Scotts Valley, California, Marc Randolph şi Reed Hastings înfiinţau o companie care îşi propunea să calce pe urmele Amazon.

De fapt, ideea Netflix i-a venit lui Hastings după ce a fost penalizat de Blockbuster pentru că a înapoiat cu întârziere filmul Apollo 13.

Prin ce se diferenția Netflix de Blockbuster

Aşa că Netflix a abordat lucrurile altfel. Pentru un abonament lunar, puteai închiria câte filme voiai, fără penalizări de întârziere şi fără taxe de transport.

Numai că lucrurile n-au mers bine, Netflix înregistra pierderi, iar gigantul Blockbuster a făcut o ofertă de 50 de milioane de dolari pentru cumpărare.

Ofertă refuzată inspirat, pentru că după atacul de la 11 septembrie 2001, vânzările de DVD playere au explodat, iar DVD-ul a devenit cel mai la modă cadou.

Totuşi, pe la jumătatea anilor 2000, tehnologia a permis dezvoltarea ideii pe care cei doi o coceau de ceva vreme – distribuţia digitală.

Netflix în februarie 2007: 1 miliard de DVD-uri livrate și direcție clară spre streaming digital

În februarie 2007, Netflix livra DVD-ul cu numărul 1 miliard, dar afacerea se îndrepta către streaming, avantajul fiind că puteau oferi mult mai multe titluri decât cele imprimate pe DVD.

Netflix în 2020: Peste 167 de milioane de abonați și venituri de peste 20 de miliarde de dolari

În prezent, Netflix are peste 167 de milioane de abonaţi şi venituri de peste 20 de miliarde de dolari. Serviciul de închiriere de DVD-uri încă există, dar contribuie cu o foarte mică parte la veniturile companiei.

Reed Hastings îşi aduce aminte că n-a fost uşor să ajungă aici: „Din 2004 până în 2007 am avut o luptă epică şi fioroasă cu Blockbuster. Cred că dacă ar fi început cu doi ani mai devreme, ar fi câştigat”.

Exit mobile version