- 20% dintre angajaţii români se gândesc să-şi schimbe jobul
- Domeniile cele mai cautate sunt hairstyling, beauty şi cooking
- În medie, un astfel de curs durează trei luni şi costă 3000 de lei
Peste 20% dintre angajaţii românii se gândesc să-şi schimbe domeniul de activitate din cauza crizei coronavirusului. O spune un studiu al platformei de recrutare BestJobs.
Advertisment
Cei mai mulţi dintre ei vor să înceapă o nouă carieră în domenii precum hairstyling, beauty sau cooking.
Alex are 30 de ani şi lucrează într-o multinaţională în domeniul telecomunicaţiilor. De teama că-şi va pierde job-ul în pandemie, el s-a înscris la un curs de frizerie.
Recomandări
„În timpul lockdown-ului am început să tund din grupul meu apropiat de prieteni. Mă simt mai bine decât un job de birou. E o meserie mai banoasă, mai constantă şi mai flexibilă, să spun, decât un job clasic de corporatist”, spune Alex.
Pentru curs Alex a plătit 4.000 de lei. Și nu este singurul.
Vlad care ține cursuri de pregătire spune că sunt mulți tineri care vor să facă și altceva. Iar Bogdan îi îndeamnă pe cei care sunt nehotărâți să încerce.
VLAD ILIESCU, director cursuri interactive autorizate (director Atelier Ilbah): Oamenii au început să se mişte, dacă vorbim despre domeniul formării profesionale. Au început să caute variante alternative la job-uri pe care le-au avut. Oamenii care vin la noi sunt oameni care vor sa înceapă o meserie sau vor să îşi suplimenteze veniturile. Formarea profesională la nivel de Europa este de aproximativ 70 80 de ani.
BOGDAN LUCACIU, psiholog: Foarte mulţi din corporaţie pot să facă şi o meserie. Au hobby-uri, au plăceri. Eu cred că mai mulţi doresc, dar n-au curajul.
- Mașina de spălat oameni reinventează luxul: Viitorul igienei costă 385.000 de dolari
- Internetul se revoltă: Julia Louis-Dreyfus și Jerry Seinfeld stârnesc o polemică aprinsă!
- Furtună pe platourile Euphoria: Zendaya refuză să împartă scena cu Sydney Sweeney
- Programa la română pentru clasa a IX-a intră în ultimele zile de dezbateri
- Leonardo DiCaprio refuză „arta” artificială și pariază pe creativitatea umană
Partenerii noștri