Modelul Shelby Cobra (numele britanic era AC Cobra) a fost rezultatul unei intervenții extreme asupra unei mașini britanice la origini un roadster, anume modelul AC Ace. Intervenția a fost efectuată de un fost fermier texan, crescător de pui, care câștigase cursa de la Le Mans.


Carroll Shelby a reușit să transforme micul si insuficient exploatatul model Ace într-una dintre emblematicele mașini „cu mușchi” ale unei întregi generații. Motorul de pe Ace a fost înlocuit cu un motor Ford V8 de 4.2 litri. Shelby a mai întărit și șasiul și a dotat toate roțile cu frâne pe disc. Au fost construite circa 75 de exemplare din noul model, dar curând după aceea, a devenit disponibilă o versiune cu motor de 4.7 litri. Acesta dezvolta 300 CP, motorul putea propulsa mașina cu o viteză maximă de 250 km/h.


Multe exemplare Cobra au fost înscrise în circuitele de curse, unde în scurt timp au ajuns să dea bătăi de cap chiar și unor legende ale industriei auto, precum Enzo Ferrari. În 1964, mașina a apărut sub forma ei cea mai actualizată in cursa de 24 de ore de la Le Mans, sub indicativul Cobra 427, fiind propulsată de un motor V8 mare, cu o capacitate cilindricã de 7 litri. Versiunile de șosea ale modelului au fost disponibile începând cu 1965. Erau produse prin folosirea unui șasiu nou si aveau suspensii cu arcuri elicoidale în loc de arcuri lamelare.

Recomandări

TOM STURRIDGE ESTE IAR SANDMAN
CASELE DE MODĂ MIZEAZĂ LITERAR
ȘEFUL OPEN AI ÎȚI PREZINTĂ NOUL TĂU COLEG
FRIENDS DON'T LIE
HORIA SABO MIZEAZĂ PE AI DREPT GENERATOR DE FORȚĂ DE MUNCĂ


După aceea, producția mașinii a început să încetinească. Firma scoțiană Autokraft a preluat drepturile de producere și a creat replici ale modelului original abia în 1982.
Astăzi există tot atât de multe replici de Cobra cât mașinile originale. Modelele 427 originale se numără actualmente printre cele mai cerute din Statele Unite. Mașina Cobra personală a lui Shelby a fost scoasă la licitație în 2007 pentru suma de 5 milioane de dolari.

Partenerii noștri