Renault 4 este unul dintre cele mai emblematice modele produse de industria auro franceză. O mașină care a marcat o epocă și a devenit un simbol al simplității și ingeniozității. Renault 4, lansat în 1961, este considerat prima mașină de volum cu cinci uși și hayon. La vremea aceea, conceptul de „hatchback” era o noutate deoarece majoritatea mașinilor aveau portbagaj separat. Renault 4 a adus o caroserie complet nouă: practică, cu acces ușor la spațiul de încărcare.

Deși arăta modest, modelul celor de la Renault avea o suspensie independentă pe toate roțile, un lux pentru o mașină mică în anii ’60. Acest lucru îi oferea un confort excelent pe drumurile neasfaltate — motiv pentru care a fost folosită intens în zone rurale și chiar în expediții. Totodată, avea o podea plată (fără tunel de transmisie) și bancheta spate rabatabilă, transformându-se într-un mic van. Unele versiuni puteau transporta obiecte de până la 2,3 metri lungime.

Renault 4 avea motorul montat longitudinal, dar cu tracțiune față. Designul era ingenios, permițând un spațiu interior mare într-o mașină mică și reprezenta o soluție extrem de rară pentru inceputul anilor 60. Primele versiuni aveau uși față cu deschidere inversă. Modelul a devenit celebru în Rallye 4L Trophy, un raliu caritabil în care studenții traversează Marocul cu aceste mașini vechi. Chiar și în anii ’70, micul vehicul era folosit în expediții africane. Renault 4 a fost mașina care a mobilizat Franța postbelică — accesibilă, ușor de întreținut și extrem de versatilă. Acest lucru s-a vazut si in durata de viata.Producția s-a întins din 1961 până în 1994, cu peste 8 milioane de exemplare fabricate în 28 de țări. Este una dintre cele mai longevive mașini europene din istorie.

Recomandări

TOM STURRIDGE ESTE IAR SANDMAN
CASELE DE MODĂ MIZEAZĂ LITERAR
ȘEFUL OPEN AI ÎȚI PREZINTĂ NOUL TĂU COLEG
FRIENDS DON'T LIE
HORIA SABO MIZEAZĂ PE AI DREPT GENERATOR DE FORȚĂ DE MUNCĂ

Partenerii noștri