- Albumul „The Life of a Showgirl” ajunge la nouă variante de copertă
- Trendul cover art alternativ stârnește discuții despre identitate și marketing
- Fanii apreciază diversitatea, criticii regretă pierderea unui „standard iconic”
În preajma lansării celui de-al doisprezecelea album, „The Life of a Showgirl”, Taylor Swift revine în centrul dezbaterilor culturale cu nouă variante de copertă, ultima – „The Crowd Is Your King” – fiind exclusivă pentru Target și purtând vizualul cu artista în lenjerie aurie și pene, într-o lumină teatrală. Albumul capătă acum ceva ce se numește „summertime spritz pink shimmer” pe vinil. Este prevăzut cu poster dublu și cu un poem manuscris.
Advertisment
Astfel continuă o tendință tot mai vizibilă în industria muzicală: coperte alternative, personalizate pentru fani.
Recomandări
De unde vine controversa pentru noul album
Design editorul Creative Bloq Joe Foley e aspru: „Trendul cu alternate cover art a mers prea departe, iar argumentul identității vizuale devine secundar în fața strategiilor de vânzare. Cele mai memorabile albume din istorie au rămas în cultura pop tocmai datorită alegerii unui singur design iconic, nu a zece variante care diluează identitatea.” Criticii vorbesc despre o „slăbire” a semnăturii vizuale, dar Swift răspunde direct într-un video pe Instagram.
Este vorba chiar despre albumul așteptat pe piață pe 3 octombrie. ”Ședința foto pe care am avut-o cu Marcus a fost atât de ieșită din comun încât am vrut să ajungă la fani cât mai multe imagini din această lume. Această etapă a albumului. Așa că am petrecut mult timp încercând să îmi dau seama cum pot face cel mai bun produs final. Și cea mai bună prezentare, cea mai bună experiență cu CD-ul. Așa că toate CD-urile au albume foto, fiecare vinil are câte un poem inclus, câte un poem unic. Sunt mai multe fotografii decât de gândeam inițial să avem”, notează Swift.
Ce e special pentru industria muzicală în toată controversa copertelor alternative
Ai mai văzut anul acesta și discuțiile legate de copertele alternative pentru albumul Sabrinei Carpenter. Publicul swiftian reacționează, așa cum era de așteptat, cu entuziasm și colecționează versiunile limitate, disponibile deseori doar 48 de ore pe site-ul artistei, sau exclusiv la retaileri. Totuși, unii se întreabă dacă în timp va mai exista un cover „de neconfundat” pentru acest album. „Coperta principală e legată de ideea unui final de noapte, de glamourul offstage,” explică Swift într-un interviu: „Mi-am dorit să glorific rutina de la finalul turneului, nu să reflectez ce se întâmplă pe scenă.”
De cealaltă parte, sunt designeri care chiar susțin că evoluția e necesară, dar identitatea iconică are nevoie de stabilitate. Cultura pop se construiește pe referințe puternice, nu pe fragmentare vizuală.” Astfel, fanii par să oscileze între entuziasmul rețelelor sociale și o nostalgie pentru „standardul” copertei unice care definea epoci muzicale. Taylor are explicația ei: „Am ales acest finisaj extrem de lucios, pe care nu l-am mai folosit până acum. Și cred că arată tare cool. Mi se pare… Îți dai seama, am vrut ca albumul acesta să arate chiar luxos. Și un fel de conștientizare a luxului pe care o showgirl trebuie să îl poarte pe chip pe scenă. În timp ce în cabină abia respiră… Poate doar mie mi se întâmplă… nu știu… Dar prezentarea vinilurilor, prezentarea CD-urilor, imaginile, albumele foto, toate sunt lucruri de care sunt foarte mândră. Mi-a luat mult timp să ajungem la această formulă. Multă concentrare, multă organizare, dar sper că merită, sper că fanii vor fi mulțumiți”.
Partenerii noștri