• SUA sărbătoresc azi ziua de recunoaștere a influenței modei asupra culturii americane.
  • Industria modei a început să capete contur în jurul anilor 1850.
  • George Enache, Art Director Aleph News: America l-a oferit pe Daniel Roseberry, cel mai mare demiurg al modei.
  • Elsa Schiaparelli, alături de Coco Chanel, a revoluționat casele de modă și curentele fashion.

SUA sărbătoresc azi ziua modei, o zi de recunoaștere a influenței modei asupra culturii și economiei americane.

Industria modei a început să capete contur în jurul anilor 1850, când primele case de modă au început să apară în Europa și America. Totuși, adevărata revoluție a modei a avut loc la începutul secolului al XX-lea, când figuri precum Elsa Schiaparelli și Coco Chanel au intrat în scenă.

Stilul Schiaparelli era adesea caracterizat prin teme jucăușe și elemente surprinzătoare. Casa de modă a integrat motive suprarealiste, cum ar fi ochii, fețele și mâinile, în designurile sale. Schiaparelli a fost una dintre primele creatoare de modă care a colaborat strâns cu artiști contemporani. Cea mai notabilă colaborare a fost cu Salvador Dalí, ceea ce a dus la creații iconice, precum „Rochia Homar” și „Pălăria Pantof”.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Una dintre cele mai mari contribuții ale lui Chanel a fost popularizarea „little black dress”. În 1926 a creat o rochie neagră simplă, care a devenit rapid un simbol al eleganței și versatilității. LBD-ul este considerat și astăzi un element de bază în garderoba oricărei femei.

Elsa Schiaparelli, alături de rivala ei, Coco Chanel, a introdus în modă concepte noi și a spart barierele epocii, cu multă imaginație.

George Enache, Art Director Aleph News detaliază cum a evoluat această industrie, de-a lungul anilor: „America l-a oferit pe Daniel Roseberry, cel mai mare demiurg al modei. Un designer este un artist, iar în ultimul timp moda ne surprinde cu șoc. Designerii și cei din industrie s-au îndreptat spre grotesc pentru că vor viralizare. Roseberry a sfidat toate normele industriei atunci când a mers la Schiaparelli și nu l-a interesat nimic altceva.”

Partenerii noștri