• Waymo își poate opera acum serviciul Waymo One în Los Angeles.
  • Compania de vehicule fără șofer s-a confruntat cu opoziția oficialilor orașului și județului.
  • Aprobarea vine pe fondul controverselor și neîncrederii față de companiile de transport partajat fără șofer.

Waymo are acum aprobare să își opereze vehiculele fără șofer în Los Angeles și în alte părți ale Bay Area, scrie Business Insider.

Comisia pentru Utilități Publice din California a aprobat oferta companiei de transport, deținută de Alphabet, de a extinde operațiunile, în ciuda protestelor din marile orașe, inclusiv din Los Angeles și San Francisco, precum și din județul San Mateo. „Suntem recunoscători CPUC pentru acest vot de încredere în operațiunile noastre, care deschide calea pentru implementarea serviciului nostru comercial Waymo One în Los Angeles și Peninsula San Francisco”, a declarat purtătorul de cuvânt al Waymo, Julia Ilina, într-o declarație pentru Business Insider.

Waymo a început să testeze programul său de conducere autonomă în Los Angeles anul trecut și a solicitat statului în ianuarie a acestui an să aprobe planul său de siguranță a pasagerilor.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

În timpul acestui proces, compania a fost întâmpinată cu reacții din partea oficialilor orașului și județului. Primarul Los Angeles-ului, Karen Bass, și-a exprimat îngrijorarea în legătură cu vehiculele Waymo care blochează drumurile atunci când vehiculele de urgență încearcă să treacă, ceea ce s-a întâmplat de mai multe ori în San Francisco.

Ilina, purtătorul de cuvânt al Waymo, a subliniat că, în ciuda opoziției oficialilor, compania a primit, de asemenea, 81 de scrisori de susținere, multe de la grupuri de advocacy, inclusiv organizații împotriva șoferului în stare de ebrietate și anti-curse stradale, grupuri de persoane cu dizabilități și grupuri de cicliști și pietoni.

Waymo spune că datele arată că vehiculele sale sunt mai puțin susceptibile de a fi implicate în accidente care cauzează răni decât vehiculele umane. Ilina a spus că Waymo va adopta o „abordare atentă și progresivă” atunci când își va extinde serviciul robotaxi și va lucra cu „oficialii orașului, comunitățile locale și partenerii”.

Waymo și alte companii de transport partajat fără șofer, cum ar fi Cruise, s-au confruntat cu controverse, în special în San Francisco, un hub pentru aceste startup-uri.

Vehicule Waymo au fost filmate întrerupând accesul rutier și blocând transportul public și vehiculele de urgență. Există, de asemenea, câteva incidente în care vehiculele Waymo au rănit oameni.

Oficialii de transport din San Francisco au cerut de multă vreme o lansare mai lentă a taxiurilor autonome Cruise, invocând date insuficiente de testare și lipsa registrelor de înregistrare care să țină evidența incidentelor precum coliziunile.

Tilly Chang, directorul executiv al Autorității de transport din județul San Francisco (SFCTA), a declarat anterior pentru Business Insider că a-i oferi lui Cruise capacitatea de a opera taxiuri fără șofer 24/7 a fost „prematur”.

La câteva zile după ce compania a primit undă verde de la Comisia de utilități publice din California pentru a funcționa 24/7, permisele lui Cruise au fost revocate de DMV anul trecut, după un incident în care unul dintre vehiculele sale a târât o femeie sub mașină pe o distanță de 6 metri.

Partenerii noștri