• O campanie Adidas, care prezenta zeci de „seturi de sâni” pentru a promova diversitatea gamei sale de sutiene sportive, a fost interzisă.
  • Autoritatea pentru Standardele de Publicitate spune că folosea nuditate explicită și apărea în locuri în care copiii puteau vedea reclamele.
  • Adidas UK a apărat imaginile, spunând că nu au fost sexuale, ci au fost menite să „reflecte și să celebreze diferitele forme și dimensiuni și să ilustreze diversitatea”.

O campanie Adidas, care prezenta zeci de „seturi de sâni” pentru a promova diversitatea gamei sale de sutiene sportive, a fost interzisă de către autoritatea britanică de supraveghere a publicității pentru că folosea nuditate explicită și apărea în locuri în care copiii puteau vedea reclamele, notează The Guardian.

Campania, ale cărei versiuni au fost difuzate pe Twitter și pe anumite site-uri de afișaj de mari dimensiuni, a generat 24 de plângeri la Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (ASA), potrivit cărora reclamele au fost gratuite, au obiectivat femeile „sexualizându-le și reducându-le la părți ale corpului”, au fost dăunătoare și ofensatoare și au putut fi văzute de copii.

Adidas spune că reclama e menită să „reflecte și să celebreze diferitele forme și dimensiuni și să ilustreze diversitatea”

Adidas UK a apărat imaginile, spunând că nu au fost sexuale, ci au fost menite să „reflecte și să celebreze diferitele forme și dimensiuni și să ilustreze diversitatea”.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Adidas a adăugat că nu a difuzat reclamele pe afișe sau panouri publicitare în apropierea școlilor sau a locurilor religioase și că nu crede că această campanie ar putea cauza prejudicii sau suferință copiilor.

ASA a fost de altă părere

ASA a declarat că reprezentarea sânilor goi, inclusiv într-o reclamă în care a fost folosită pixelarea pentru a estompa sfârcurile modelelor, a fost „susceptibilă de a fi considerată ca fiind nuditate explicită”.

„Am observat că sânii erau în centrul atenției în reclame, iar accentul a fost pus mai puțin pe sutienele în sine, la care se făcea referire doar în textul însoțitor”, a declarat ASA.

„Deoarece reclamele conțineau nuditate explicită, am considerat că acestea necesitau o direcționare atentă pentru a evita să îi jignească pe cei care le vizualizau”.

ASA a declarat că site-urile cu afișe mari nu au fost direcționate și puteau fi văzute de persoane de toate vârstele, inclusiv copii, și că, prin urmare, reclamele puteau provoca o ofensă pe scară largă. Folosirea anunțului pe pagina de Twitter a Adidas nu a fost în concordanță cu conținutul obișnuit postat, a spus ASA, și, de asemenea, a fost de natură să ofenseze.

De ce deranjează sânii abia acum

Arwa Mahdawi a scris pentru The Guardian părerea sa despre campania celor de la Adidas. „Decolteul a fost întotdeauna cel mai bun prieten al unui publicitar neinspirat. Să faci reclamă la fast-food? Arată o grămadă de modele cu busturi mari care mănâncă burgeri în bikini. Înghețată Hawking? Filmați cu încetinitorul cum se scurge pe pieptul unei femei. Să vinzi mașini? Țâțe.”, notează aceasta.

În timp ce sânii nu sunt tocmai neobișnuiți în reclame, noua campanie de marketing a companiei Adidas pentru gama sa extinsă de sutiene sportive duce lucrurile la extrem. În loc să arate doar un pic de decolteu, reclama prezintă 25 de perechi de sâni goi. Unii au cicatrici, alții sunt mici, alții sunt lăsați, toți sunt descoperiți fără scuze. Nuditatea este însoțită de o serie de declarații previzibile despre cum Adidas dorește să celebreze incluziunea și să prezinte numeroasele varietăți de mame moderne.”

Pentru a vedea campania inițială puteteți accesa următorul link.

Partenerii noștri