Rețeaua socială dezvoltă un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică, în care oamenii pot interacționa sub formă de avataruri. „Sfântul Graal al interacțiunilor sociale”, „succesor al internetului mobil”, crede șeful Facebook, care vrea să transforme gigantul într-o „companie de metavers”, informează La Tribune.

Mark Zuckerberg anunță alcătuirea unei echipe dedicate „metaversului”, un „meta-univers” în care realul și virtualul se îmbină până la punctul în care se vor confunda. Conceptul, deja prezent în jocurile video, desemnează un spațiu cibernetic paralel cu realitatea fizică în care o comunitate de oameni poate interacționa sub formă de avataruri.

Metaversul întruchipează viitorul rețelei sociale, potrivit fondatorului său, Mark Zuckerberg.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

„Speranța mea este ca în aproximativ 5 ani (…) oamenii să ne vadă în primul rând ca pe o companie cu metaversuri”, spune el pentru revista The Verge.

„Un viitor extraordinar”

Noua ambiție a gigantului californian depinde de divizia sa de realitate virtuală (VR) și realitate augmentată, „Facebook Reality Labs” (FRL), condusă de Andrew Bosworth, responsabil de realizarea căștilor Oculus, utilizate în principal în scopuri de divertisment, pentru moment. FRL a recrutat persoane din aplicația Instagram, precum și de pe Facebook Gaming și Oculus.

Facebook angajează în total 10.000 de experți în realitate virtuală și realitate augumentată. „Investim miliarde și miliarde și miliarde de dolari” în aceste tehnologii, pentru a construi „un viitor extraordinar în 5-10 ani”, a declarat șeful Facebook la târgul VivaTech din iunie.

„Pentru a ne realiza viziunea asupra metaversului, trebuie să construim țesătura care conectează (diferitele) spații digitale, pentru a depăși limitările fizice și a ne putea mișca între ele cu aceeași ușurință ca între camerele casei”, scrie Zuckerberg pe profilul său de Facebook.

„Calitatea de bază a metaversului va fi prezența – sentimentul de a fi cu adevărat acolo cu oamenii – și FRL construiește produse care au adus prezența în diferite spații digitale de ani de zile”, continuă el.

Mai repede decât era de așteptat

Imaginat de autorul Neal Stephenson într-un roman SF, metaversul a fost deja creat de comunități de jocuri video, la stadiul de embrioni, momentan – Roblox (o platformă care include nenumărate jocuri create de copii și adolescenți) sau Fortnite (joc care are peste 350 milioane de adepți). În aprilie anul trecut, cinci concerte virtuale ale rapperului american Travis Scott, care a apărut ca avatar pe Fortnite, au fost urmărite de peste 12 milioane de jucători.

Treptat, ecranele, hologramele, căștile VR și ochelarii de realitate augmentată ar trebui să permită „mișcări” fluide ale universurilor virtuale în locuri fizice, un fenomen asemănător „teleportărilor”, potrivit lui Mark Zuckerberg.

Realitatea augmentată și realitatea virtuală se dezvoltă mai repede decât era de așteptat, explică șeful Facebook. „A început să decoleze puțin mai repede decât am crezut noi”.

„Mereu am crezut că este Sfântul Graal al interacțiunilor sociale”, explică el în interviul cu The Verge, unde deplânge limitele smartphone-ului ca mijloc de comunicare și acces la spațiile digitale. Metaversul „este succesorul internetului mobil”, spune el.

Un sentiment de prezență în spațiu

Ideea metaversului este să câștigi un sentiment de prezență în spațiu atunci când ești online. Deci, nu ar fi vorba de a fi mai conectat la Internet, ci de a interacționa într-un mod mai natural.

„În viitor, în loc să vorbesc la telefon, pot sta cu o hologramă pe canapeaua mea, sau tu poți sta cu o hologramă pe canapeaua ta și voi simți că suntem în același loc, chiar dacă suntem în diferite state sau la sute de kilometri unul de celălalt”, explică el.

Partenerii noștri