CINEMALEPH îți aduce unul dintre cele mai SMART filme despre comunicare din ultimii ani.
Advertisment
E vorba despre filmul NO al lui Pablo Larraín, din 2012.
Larrain este una din figurile importante ale filmului sud-american de azi, un regizor inteligent care insistă asupra unor teme dificile din istoria recentă.
Recomandări
Ca să înțelegi mai bine contextul istoric în care se desfășoară acțiunea din filmul No, trebuie să faci însă cunoștință cu Augusto Pinochet, generalul care a condus cu mână de fier statul Chile timp de 17 ani.
Ajuns la putere în 1973, cu sprijin american, Augusto Pinochet a impus un regim considerat de inamicii săi politici drept dictatură militară, în care creșterea economică spectaculoasă a statului Chile a fost mereu umbrită de persecuțiile politice și chiar executarea celor care se opuneau politicii lui Pinochet.
În filmul NO (2012) –campania pentru referendumul care a dus la înlăturarea lui Pinochet de la putere în 1988 este radiografiată din perspectiva advertising-ului. René Saavedra – un tânăr publicitar jucat de Gael García Bernal- trebuie să construiască campania pentru referendum în tabăra care se opune rămânerii la putere a lui Pinochet pentru încă 8 ani, adică pentru tabăra NO.
Felul în care tânăr-ul publicitar va aborda o campanie de comunicare politică folosindu-se de instrumentele advertisingului comercial îți va aduce cu siguranță aminte de ultimele campanii electorale de la noi, când strategiile inteligent construite în online s-au dovedit a fi decisive.
Partenerii noștri