• Fost angajat Facebook a prezentat dovezi că agoritmul Facebook a atribuit emticonului „furie” o valoare de cinci ori mai mare decât like-urile, arată documentele
  • Documentele au arătat că atunci când Facebook a introdus noi emoticoane de reacție pe platforma sa, a schimbat ce conținut a fost promovat mai puternic către utilizatori.
  • Dacă o persoană a reacționat cu un emoji în loc de butonul „like”, algoritmul Facebook ar fi văzut postarea ca fiind de cinci ori mai valoroasă și ar fi promovat un conținut similar.

În 2017, Facebook a introdus emoticoane pe care oamenii le puteau folosi pentru a reacționa la o postare a unei persoane, dincolo de simplul buton „like”. O persoană a putut reacționa cu emoticoane care se corelau cu „furios”, „trist”, „haha”, „iubire” și „wow”.

Dacă o persoană a reacționat cu un emoji în loc de butonul „like”, algoritmul Facebook ar fi văzut postarea ca fiind de cinci ori mai valoroasă și ar fi promovat un conținut similar.

Documentele au arătat că personalul Facebook a fost imediat sceptic cu privire la acest plan, un membru al personalului spunând că ar putea deschide „ușa pentru mai mult spam/abuz/clickbait în mod involuntar”, potrivit The Post.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Documentele au fost prezentate de Frances Haugen, un fost angajat al Facebook și avertizor de integritate, în cadrul Comisiei pentru Valori Mobiliare și Bursă.

Propunerea de a reduce valoarea emoticoanelor a fost respinsă în 2019

Dovezile au arătat că subiectul furiei a fost foarte dezbătut în cadrul companiei, directorii părând uneori să ia în considerare preocupările angajaților și părând să le ignore în alte momente.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a încurajat chiar utilizatorii să folosească emoji-ul cu fața furioasă pentru a reacționa la postările care nu le plăceau, fără ca aceștia să știe că astfel vor împinge mai mult conținut care nu le place.

A existat o propunere de a reduce valoarea emoji-urilor de reacție în 2019, dar ideea a fost eliminată în ultimul moment, se arată în documente.

„Vocea prudenței a învins prin faptul că nu s-a încercat să se distingă diferite tipuri de reacții și, prin urmare, diferite emoții”, a declarat un membru al personalului.

Ponderea emoji-urilor a fost în cele din urmă redusă la o valoare de doar o dată și jumătate mai mare decât un „like”, în 2020.

„Ca orice optimizare, vor exista unele modalități prin care va fi exploatată sau de care se va profita”, a declarat Lars Backstrom, un vicepreședinte al departamentului de inginerie de la Facebook, pentru The Washington Post. „De aceea, avem o echipă de integritate care încearcă să le depisteze și să afle cum să le atenueze cât mai eficient posibil”.

Partenerii noștri