• Institutul Naţional pentru Cercetare Culturală: „Pandemia a redus participarea la evenimente culturale.”
  • Generația actuală preferă TikTok-ul în favoarea dezvoltării culturale.
  • Guvernul a alocat educației 3,2% din PIB, în contextul în care Legea educației naționale cere 6%.

80% dintre români nu merg niciodată la teatru, iar 70% nu au intrat niciodată într-un muzeu. Astea sunt ultimele date care au fost relatate de către Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală.

Sunt mulți factori care au dus la această situație, de la indiferență și reticență la indolență. Generațiile Y și Z au avut parte de părinți care au prins vremuri mai dificile, o perioadă în care forța de muncă era primară, nu cititul.

Faptul că nimic nu s-a reglementat și concretizat în acești ani este alt factor. Instituțiile de arte livrează artiști pe bandă rulantă pentru o țară cu o industrie nepregătită. Un caz concret este numărul de peste 5.000 de actori din București dintre care tot mai puțini joacă pe scene.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Legea educației naționale cere 6% din PIB, dar doar 3,2% s-a dat în realitate, mai exact o diferență de 44 de miliarde de lei. În cultură avem o comasare a instituțiilor ce trebuie finalizată până în 2025.

Mihai Eminescu spunea: „Ca să-ţi dai seama de nivelul culturii generale a unei naţii, trebuie să vezi ce idoli are”, iar noi avem o generație TikTok, care aspiră la faimă, bani și au ca repere personaje din ce în ce mai puțin culturale.

Vizitarea muzeelor a scăzut de la 38% în 2019 la 30% în 2022

Participarea la spectacole de teatru de la 29% în 2019 a ajuns la 20% în 2022, vizionarea de filme la cinematograf de la 35% în 2019 a ajuns la 26% în 2022, mersul la bibliotecă pentru a citi sau împrumuta cărţi de la 28% în 2019 a ajuns la 17% în 2022, iar vizitarea muzeelor, expoziţiilor sau galeriilor de artă de la 38% în anul 2019 a ajuns la 30% în anul 2022.

Citește și:

Partenerii noștri