Diversitatea preia frâiele în lumea filmului de la Hollywood

Deși Hollywood a făcut progrese în ceea ce privește diversificarea talentelor și a poveștilor de la protestul #OscarsSoWhite din 2015 – când toate cele 20 de nominalizări au revenit actorilor albi, schimbare nu este destul de rapidă nici pentru cei deja celebri, nici pentru viitori artisti.

Creatorii diverși construiesc propriile canale de producție și locuri în care pot proiecta lucrări, pot primi feedback și se pot sprijini reciproc. Anul acesta au existat critici deoarece filmele conduse de persoane de culoare, precum „The Woman King” și „Till”, au fost trecute cu vederea pentru nominalizările la Oscar pentru cel mai bun film și cea mai bună interpretare. Și pentru premiile Academiei Britanice de Film (BAFTA) de luna trecută au existat critici datorită faptului că avut numai câștigători albi.

Angela Bassett, care duminica viitoare candidează pentru a doua oară la Oscarul de actorie în cei 40 de ani de carieră, spune că fiecare rol pe care l-a avut a fost o oportunitate de a depăși percepțiile despre „noi ca femei de culoare”. Bassett a declarat săptămâna trecută la premiile Asociației criticilor de film afro-americani (AAFCA) „Să ne arătăm umanitatea, să spunem diversitatea poveștilor noastre și să împărtășim complexitatea a ceea ce înseamnă să fii femeie de culoare”.

COMPANII DE PRODUCȚIE NOI

Dintre cele 13.252 de nominalizari la premiile Oscar din 1929 pană în prezent, 6% provin din etnii subreprezentate, arată un raport USC Annenberg Inclusion at the Academy Awards. Iar dintre toți câștigătorii Oscarurilor, doar 2% au fost femei de culoare. „Există o lipsă consistentă de recunoaștere pentru regizoarele de culoare”, a declarat regizoarea filmului „The Woman King”, Gina Prince-Bythewood, în cadrul premiilor AAFCA. „Nu a existat niciodată o regizoare de culoare nominalizată în istoria premiilor Oscar”.

După exemplul unor creatori de succes precum Oprah Winfrey, Tyler Perry, Shonda Rhimes și Issa Rae, care au deschis uși pentru talentele din comunitățile subreprezentate, scenarista Amy Aniobi, scenarista de televiziune Felicia Pride, actrița Khalimah Gaston și regizorii Fanny și Nelson Grande construiesc căi pentru a aduce mai multe voci diverse la Hollywood și a combate stereotipurile.

La fel de horătați să își schimbe povestea sunt și actorii sau producătorii latino-americani, fiind cel mai slab reprezentat grup din industrie.

Au fost 32 de ani fără nominalizați latino-americani la Premiile Oscar, cea mai recentă apariție fiind în 2002. Doar 18% din totalul nominalizărilor pentru latino-americani au fost la cele patru categorii de actorie.

„Toți actorii latino pe care i-am întâlnit au avut dificultăți in a-și găsi oportunități sau au fost nevoiți să joace stereotipuri negative care afectează cu adevărat modul în care este percepută comunitatea noastră”, a declarat regizoarea Fanny Grande.

Creatorii asiatici, neglijați sau prost reprezentați timp de decenii, au ajuns departe anul acesta, datorită filmului „Everything Everywhere All at Once”, aflat pe primul loc la Oscar. Nominalizările la Oscar din acest an au avut cel mai mare număr și cel mai mare procent de nominalizări asiatice din toate timpurile, cu 20 de nominalizări.

Exit mobile version