Este vorba despre drumul de legătură DN5-Şoseaua de centură-Podul Prieteniei, pe care vom circula înainte de 20 decembrie, a anunțat secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

„S-au finalizat terasamentele şi se lucrează la aşternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplasează parapetul median şi se montează sistemul anti-orbire. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere şi semnalizarea verticală”, a susține acesta.

Potrivit specialiştilor, este prima „autostradă nemţească” din România deoarece drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a aşternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.
Şoseaua va fi folosită de şoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria.

Recomandări

TOM STURRIDGE ESTE IAR SANDMAN
CASELE DE MODĂ MIZEAZĂ LITERAR
ȘEFUL OPEN AI ÎȚI PREZINTĂ NOUL TĂU COLEG
FRIENDS DON'T LIE
HORIA SABO MIZEAZĂ PE AI DREPT GENERATOR DE FORȚĂ DE MUNCĂ

„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecţie giratorie şi continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 şi DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeaşi structură ca a variantei ocolitoare”, a explicat Irinel Ionel Scriosteanu.

Lucrările au început în luna octombrie, 2021, şi au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Partenerii noștri