HoReCa face ca Bucureștiul să devină micul Paris la propriu și la figurat. Cât costă să iei masa în oraș?

Industria HoReCa din România se confruntă cu o inflație accentuată. Prețurile din restaurante și cafenele sunt tot mai greu de suportat pentru consumatori. Conform datelor din august 2024, prețurile au crescut cu 10,78% față de aceeași perioadă a anului trecut. Comparativ cu 2021, prețul unei ciorbe a crescut cu 42,5%, ajungând la 28,5 lei, în timp ce un cappuccino trece de 20 de lei.

Motivul principal al acestor creșteri îl constituie costurile tot mai mari ale utilităților și salariilor din domeniu, dar și un fenomen cunoscut sub numele de „greedflation”. Ce înseamnă asta? Tendința de a mări prețurile mai mult decât justificat, pentru a compensa pierderile din perioada pandemiei. Clienții observă că prețurile din București sunt acum similare cu cele din orașe vestice precum Parisul, ceea ce face ca ieșitul la restaurant să devină un lux tot mai greu de atins.

Iulian Neagu, manager al restaurantului Kupaj din Cluj, spune în exclusivitate pentru Aleph News: „Se simt scumpirile în rândul tuturor consumatorilor, se simte că lumea iese puțin mai rar în oraș și se simte faptul că oaspeții consumă mai puțin și sunt mai atenți la câți bani scot din buzunar.”

Managerul de la „Kupaj” te învață să îți ții afacerea în picioare

Iulian Neagu: „Trebuie să conștientizăm faptul că ne desfășurăm activitatea într-un mediu foarte schimbător, în care trebuie să fii dinamic și să găsești soluții noi. Trebuie să vii în sprijinul oaspeților cu diferite experiențe personalizate: tasting menu, gamă variată de vinuri la un preț cât mai accesibil și la un raport calitate – preț. Oferim diferite degustări, încercăm să facem diferite evenimente, avem colaborări cu producători locali, cu crame mici.”

Citește și

Exit mobile version