- Alte cercetări efectuate de Sky News au constatat că conținutul despre tulburările de alimentație a fost recomandat utilizatorilor prin intermediul funcției de căutare sugerată de TikTok.
- S-a constatat că tuturor utilizatorilor li s-a servit conținut despre tulburări de alimentație și conținut despre sinucidere, uneori foarte repede.
- CCDH a înființat două noi conturi cu sediul în Marea Britanie, SUA, Canada și Australia. Pentru fiecare, a fost dat un nume de utilizator în mod tradițional feminin, iar vârsta a fost setată la 13 ani.
Un studiu asupra algoritmului de recomandare video al TikTok a descoperit că acesta sugerează în câteva minute conținuturi cu tulburări de alimentație și automutilare unor conturi noi de adolescenți.
Cercetările efectuate de Centrul pentru combaterea urii digitale (CCDH) au arătat unui cont conținut despre sinucidere în 2,6 minute, iar altuia i s-a sugerat conținut despre tulburări alimentare în opt minute. O investigație suplimentară efectuată de Sky News a descoperit, de asemenea, dovezi ale recomandării de conținut dăunător despre tulburări alimentare prin intermediul funcției de căutare sugerată de TikTok, în ciuda faptului că nu a căutat în mod explicit conținut dăunător.
Organizația caritabilă pentru tulburări de alimentație din Marea Britanie, BEAT, a declarat că descoperirile sunt „extrem de alarmante” și a cerut TikTok să ia „măsuri urgente pentru a proteja utilizatorii vulnerabili”.
Pagina For You a TikTok oferă un flux de videoclipuri care sunt sugerate utilizatorului în funcție de tipul de conținut cu care se implică în aplicație.
Compania de socializare spune că recomandările se bazează pe o serie de factori, inclusiv pe like-urile video, follow-urile, share-urile și setările dispozitivului, cum ar fi preferințele lingvistice.
Însă unii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care se comportă acest algoritm atunci când vine vorba de recomandarea de conținut dăunător. CCDH a înființat două noi conturi cu sediul în Marea Britanie, SUA, Canada și Australia. Pentru fiecare, a fost dat un nume de utilizator în mod tradițional feminin, iar vârsta a fost setată la 13 ani.
Cel de-al doilea cont din fiecare țară a inclus, de asemenea, expresia „loseweight” (slăbit) în numele de utilizator, care, conform unor cercetări separate, este o caracteristică a conturilor aparținând utilizatorilor vulnerabili.
Cercetătorii de la CCDH au analizat conținutul video afișat pe pagina For You a fiecărui cont nou pe o perioadă de 30 de minute, interacționând doar cu videoclipuri legate de imaginea corporală și sănătatea mintală. Aceștia au constatat că utilizatorilor adolescenți standard li s-au servit videoclipuri legate de sănătatea mintală și de imaginea corporală la fiecare 39 de secunde.
Nu tot conținutul recomandat în acest ritm a fost dăunător, iar studiul nu a făcut diferența între conținutul pozitiv și cel negativ. Cu toate acestea, a constatat că tuturor utilizatorilor li s-a servit conținut despre tulburări de alimentație și conținut despre sinucidere, uneori foarte repede.
Cercetarea CCDH a constatat, de asemenea, că conturilor vulnerabile li s-a arătat acest tip de conținut de trei ori mai mult decât conturilor standard, iar acestor conturi li s-a arătat un conținut mai extrem decât conturilor standard.