- Meta, compania-mamă a platformelor Facebook și Instagram, are în plan implementarea unei noi prezentări generale pentru utilizatori.
- Prin intermediul Centrului de conturi Meta, utilizatorilor li se va oferi posibilitatea de a lua decizii informate și libere în ceea ce privește utilizarea conturilor lor de Instagram și Facebook.
- Această inițiativă urmărește să ofere mai mult control utilizatorilor asupra caracteristicilor platformelor și să ofere mai multă transparență cu privire la modul de funcționare al serviciilor Meta.
Oficiul german pentru carteluri a anunțat că Meta, compania-mamă a platformelor Facebook și Instagram, are în plan implementarea unei noi prezentări generale pentru utilizatori, într-un efort de a aborda îngrijorările legate de concurență, după ani de discuții cu autoritatea de reglementare, scrie Reuters.
Advertisment
Prin intermediul Centrului de conturi Meta, utilizatorii vor avea posibilitatea de a lua decizii informate și libere în ceea ce privește utilizarea conturilor lor de Instagram și Facebook, fie în mod separat, fie împreună. Această inițiativă vrea să ofere mai mult control utilizatorilor asupra caracteristicilor platformelor și să ofere mai multă transparență cu privire la modul de funcționare al serviciilor Meta.
Ce promite Meta
Un purtător de cuvânt al companiei Meta a declarat: „Am actualizat prezentarea generală a contului Meta pentru a arăta într-un mod mai transparent modul în care funcționează serviciile noastre și pentru a oferi oamenilor mai mult control asupra acestor caracteristici.” Compania va continua să lucreze în mod constructiv cu autoritatea de reglementare, a mai declarat acesta.
Recomandări
În 2019, biroul pentru carteluri a încercat să interzică Meta, cunoscută atunci sub numele de Facebook, să combine datele utilizatorilor din mai multe surse fără consimțământul acestora, generând dispute juridice de lungă durată. În luna iulie, se așteaptă ca instanța supremă a Uniunii Europene să se pronunțe cu privire la acest conflict.
Noua funcție oferită de Meta pentru gestionarea conturilor este o revizuire a unui plan anterior criticat de biroul cartelurilor, care a considerat că informațiile oferite consumatorilor nu erau neutre sau transparente.
Biroul a menționat că evaluarea sa a fost bazată pe standardele din 2019 și nu exclude posibilitatea cerințelor mai stricte în conformitate cu legislația germană privind concurența.
Având în vedere importanța Meta pentru concurența pe toate piețele, Germania urmărește îndeaproape activitățile companiei, oferind autorității de reglementare un cadru extins pentru a limita puterea de piață a companiilor digitale.
Citește și:
- Adio, Barcelona. Lionel Messi a decis unde va juca din sezonul viitor
- Milioane de oameni au primit avertismente privind calitatea periculoasă a aerului în Canada. Incendiile continuă să distrugă vegetația
- O investigaţie WSJ demonstrează că Instagram conectează o vastă rețea de pedofili. Mii de utilizatori au fost ghidați către conținut sexual cu minori
Partenerii noștri