- Meta va percepe 17 dolari pentru Facebook şi Instagram împreună pentru utilizarea pe desktop.
- Măsura vine după discuţii cu autorităţile de reglementare din blocul comunitar.
- Modificările aduse de Meta ar putea avea loc în următoarele săptămâni.
Meta se pregăteşte să impună utilizatorilor din UE o taxă lunară de abonament de 14 dolari pentru a accesa Instagram pe telefoanele lor, cu excepţia cazului în care aceştia permit companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.
De asemenea, gigantul tehnologic american va percepe 17 dolari pentru Facebook şi Instagram împreună pentru utilizarea pe desktop, au declarat două persoane care au cunoştinţă directă despre aceste planuri, care vor fi probabil implementate în următoarele săptămâni, relatează FT
Măsura vine după discuţii cu autorităţile de reglementare din blocul comunitar, care au încercat să limiteze modul în care marile companii de tehnologie profită de pe urma datelor pe care le obţin gratuit de la utilizatorii lor, ceea ce ar fi un atac direct la modul în care grupuri precum Meta şi Google îşi generează profiturile.
Modificările aduse de Meta ar putea avea loc în următoarele săptămâni, au declarat persoanele care au cunoştinţă de planurile. Compania cu sediul în Silicon Valley are termen până la sfârşitul lunii noiembrie pentru a se conforma unei hotărâri a unui tribunal din Luxemburg din acest an, care a constatat că Facebook „nu poate justifica” utilizarea datelor personale pentru a direcţiona consumatorii cu reclame dacă nu obţine consimţământul acestora. În hotărârea sa, instanţa a afirmat că societăţile ar trebui să exploreze un model de abonament.
Între timp, Meta colaborează cu autorităţile europene de reglementare înainte de termenul limită pentru a se asigura că abordarea sa este acceptată. Conform planurilor, care au fost discutate cu autorităţile de reglementare din Bruxelles şi Irlanda, Meta ar urma să ofere o versiune fără reclame a Instagram şi Facebook pentru cei dispuşi să plătească, sau o versiune gratuită pentru cei care îşi dau consimţământul pentru a fi vizaţi de reclame pe baza informaţiilor lor personale, au declarat aceste persoane.
Citește și: