Mesajele pe e-mail de tip spam reprezintă un risc serios pentru securitatea datelor personale

Mesajele pe mail de tip spam reprezintă un risc serios pentru securitatea datelor noastre personale, iar acest risc este în mare măsură subestimat. Potrivit unei cercetări realizate anul trecut de GMX, mai puțin de jumătate dintre britanici (46%) consideră că spam-ul are un risc de securitate cibernetică, în timp ce unul din patru (24%) a recunoscut că are dificultăți în a distinge e-mail-urile spam de buletinele de știri autentice sau de corespondența serioasă.

În plus, se pare că există o lipsă serioasă de cunoștințe despre cum să gestionezi în mod eficient e-mailurile malițioase pe care filtrul furnizorului nu le-a detectat și, prin urmare, le-a livrat în căsuța poștală, majoritatea utilizatorilor de e-mail făcând ceea ce nu trebuie. De exemplu, 51% dintre britanici spun că pur și simplu șterg aceste e-mailuri.

Făcând acest lucru va avea un efect foarte limitat, având în vedere cantitatea uriașă de astfel de mail-uri care atacă serviciile de e-mail în fiecare zi. În timp ce ștergerea e-mailului ar putea face ca acest mesaj de spam să dispară din ochii lor, există cu siguranță modalități mai eficiente de a le face viața mai dificilă spammerilor.

Feedback-ul utilizatorilor

Intervențiile umane. Acest mecanism este atât eficient, cât și rapid în descoperirea noilor trucuri pe care le inventează spammerii – atâta timp cât un furnizor de e-mail se poate baza pe sprijinul utilizatorilor săi. Există diverse moduri de a aranja diverse tipuri de conținut într-un e-mail fără ca acesta să fie vizibil pentru destinatar.

În condițiile în care conexiunile în bandă largă sunt acum ceva obișnuit, iar dimensiunile căsuțelor de primire devin suficient de mari, spammerii exploatează din ce în ce mai mult flexibilitatea standardului deschis al e-mailului pentru a trece de filtrele de spam.

De exemplu, aceștia pot ascunde cantități mari de conținut suspect în corpul unui e-mail, sperând că acest lucru va anula toate caracteristicile de alertă ale mesajului lor. Deși ML poate face față cu ușurință unor astfel de date, numărul de moduri și combinații ar putea fi pur și simplu prea mare pentru a le recunoaște rapid, iar ceea ce este, de asemenea, important, este să se asigure că nicio corespondență legitimănu este confundată cu un spam.

Trei tipuri de spam

Există și un alt factor uman care joacă un rol important în gestionarea spam-ului: Modul în care utilizatorii percep ei înșiși categoria din care face parte un e-mail suspect. Din punctul de vedere al utilizatorului, spam-ul poate fi clasificat în trei categorii. În primul rând, există spam blocat. Acesta este spam-ul care fie nu este acceptat de serverele de e-mail ale furnizorului (deoarece este livrat de serverele de pe listele de blocare), fie poate fi detectat ca spam nedorit de către filtrele de spam, de exemplu, publicitate ilegală. În al doilea rând, există spamul roșu, care conține linkuri malițioase (de exemplu, phishing) sau chiar malware.

Apoi, există o a treia categorie: Graymail. Numit gri pentru că nu se află nici pe lista de expeditori blocați, nici pe lista de expeditori aprobați a utilizatorului; acesta este un e-mail cu care filtrul nu știe ce să facă deoarece unii utilizatori îl marchează ca spam, iar alții nu. De exemplu, e-mailurile de la comercianții cu amănuntul se încadrează adesea în această categorie.

Exit mobile version