- Pe 7 octombrie 2008 se năștea un start-up în Stockholm, Suedia numit Spotify
- Cofondatorii Daniel Ek și Martin Lorentzon au vrut să se lupte cu pirateria
- În prezent, Spotify are 286 de milioane de utilizatori activi
Când ai o idee bună, e bine să acționezi rapid. Asta au făcut Daniel Elk și Martin Lorentzon. În 2006 au pornit la drum cu un start-up care avea o menire: să se lupte cu pirateria din muzică.
Doi ani mai târziu lansau platforma Spotify, iar succesul venea imediat. Făcea un parteneriat cu Facebook. Unul dintre fondatori povestește cum le-a venit ideea.
„Stăteam în apartamentul meu din suburbia orașului Stockholm și ne gândeam la ce ne doream să facem, ce e important pentru noi. În prezent totul pare firesc, dar pe vremea aceea dura câteva minute să descarci o singură melodie. Trebuia să oferim acest sentiment de disponibilitate, că nu se mai încarcă nimic, trebuia să meargă totul rapid astfel încât să simți că ai toată muzica din lume pe dispozitivul tău”, a spus Daniel Elk.
În prezent, Spotify este un gigant evaluat la peste 25 de miliarde de dolari, cu aproape 300 de milioane de utilizatori. Domină în fața platformelor rivale precum Deezer, Pandora sau Apple Music.
Utilizatorii pot alege din cele peste 50 de milioane de melodii disponibile. Există însă și critici. Au fost artiști care s-au plâns că sunt plătiți prea puțin pentru ca melodiile lor să fie disponibile pe Spotify.
Cifre Spotify
130 milioane de abonați
36% din piața globală
50 de milioane de piese disponibile
Ed Sheeran are 62milioane fani
25: media orelor petrecute pe lună de utilizatori
26.9 miliarde dolari: capitalizarea în mai 2020
6.7 miliarde dolari: venituri în 2019
1.7 miliarde dolari: profit în 2019