- Regulile se vor aplica inițial creatorilor de conținut cu peste un milion de urmăritori.
- „Vestul sălbatic al influencerilor a luat sfârșit”, a declarat șeful AGCOM, Giacomo Lasorella.
- AGCOM a precizat într-un comunicat că măsurile sale se vor referi la „comunicarea comercială, precum și la protecția drepturilor fundamentale ale persoanelor, ale minorilor și a valorilor sportive”.
Creatorii italieni de rețele de socializare ar putea fi în curând supuși acelorași reguli ca instituțiile media tradiționale atunci când își publică conținutul online. Activitățile influencerilor urmează să intre sub supravegherea Autorității italiene pentru comunicații (AGCOM), a declarat aceasta.
Regulile se vor aplica inițial creatorilor de conținut cu peste un milion de urmăritori. „Vestul sălbatic al influencerilor a luat sfârșit”, a declarat șeful AGCOM, Giacomo Lasorella, scrie BBC.
„Începem cu cei mari, dar și alți influenceri vor trebui să se adapteze”, a declarat el pentru cotidianul La Repubblica. Influencerii proeminenți se vor confrunta cu amenzi mari dacă nu vor reuși să eticheteze în mod clar colaborările cu branduri sau să își dezvăluie interesele comerciale.
De asemenea, orientările propuse au ca scop protejarea copiilor, noul set de reglementări incluzând sancțiuni dure pentru influencerii care nu își anunță corect colaborarea cu o marcă și interesele lor comerciale, cu amenzi de până la 250.000 de euro.
AGCOM a precizat într-un comunicat că măsurile sale se vor referi la „comunicarea comercială, precum și la protecția drepturilor fundamentale ale persoanelor, ale minorilor și a valorilor sportive”. În cazul plasării de produse, „influencerii sunt obligați să insereze un avertisment cu privire la natura publicitară a conținutului”, se arată în comunicat.
Mulți vor vedea decizia AGCOM ca fiind legată de un scandal recent în care a fost implicată Chiara Ferragni, un influencer italian de top, lucru pe care dl Lasorella l-a negat.
În decembrie, doamna Ferragni – care are aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram – a fost amendată cu 1,075 milioane de euro pentru că a pretins că vânzările unui tort de Crăciun roz „de designer” ar fi ajutat la finanțarea unui spital pentru copii din Torino. În realitate, producătorul tortului dăduse bani spitalului cu câteva luni înainte de lansarea tortului.
Într-o declarație postată pentru cei care o urmăresc, aceasta a declarat că a făcut o „greșeală de bună credință… de a lega o activitate comercială de una caritabilă”.
Citește și
- Sam Altman spune că nu există nicio modalitate de a construi un viitor A.I. fără o descoperire energetică
- Proful viitorului lucrează diferențiat cu elevii. Daniela Vișoianu: ,,Totul ține de profesor. Dacă este motivat, simte nevoia să se plieze pe nevoile elevilor”
- Liderii lumii au adus în discuție la Davos impactul A.I. în piața muncii. Adrian Mitroi: ,,Intrăm în zona inteligențe artificiale generative, în care roboții se vor comporta ca și noi”