Demna pleacă de la Balenciaga: Ce urmează pentru brand și pentru Gucci? George Enache: „Foarte puțini fac față”

Demna Gvasalia își încheie mandatul de 10 ani la Balenciaga, lăsând în urmă un brand transformat radical. Cu o estetică provocatoare, inspirată din „urâtul” contemporan și din influențele post-sovietice, Vasalia a redefinit luxul modern. Acum, industria modei se întreabă cine îi va lua locul și cum va influența el viitorul Gucci.

Balenciaga fără Demna: cine poate prelua direcția creativă?

Balenciaga a devenit unul dintre cele mai discutate branduri de lux, fie că a fost apreciat sau criticat. Sub conducerea lui Gvasalia, piesele virale – de la pantofii murdari vânduți cu mii de euro până la geci inspirate din saci de gunoi – au generat controverse, dar și profituri considerabile.

Plecarea lui ridică o întrebare importantă: cine îi va urma? O posibilitate vehiculată este chiar fratele lui Demna, Guram Gvasalia, fondatorul Vetements, brandul care a precedat colaborarea sa cu Balenciaga. Guram are o estetică asemănătoare, dar va fi oare suficient pentru a păstra dinamica brandului?

Gucci și provocarea Demna Vasalia

Vasalia nu se retrage din industrie, ci își mută viziunea la Gucci. Întrebarea este dacă va reuși să aducă aceeași energie disruptivă într-un brand cu un ADN atât de bine definit. Gucci a trecut recent prin schimbări de leadership, iar ultimul său director creativ, Sabato De Sarno, nu a reușit să mențină vânzările la nivelul dorit.

În acest context, Demna vine cu o responsabilitate uriașă: să transforme Gucci fără să îi piardă clienții fideli. O abordare prea radicală ar putea duce la respingerea de către public, iar una prea precaută ar putea lăsa brandul într-o zonă de stagnare.

Versace și Prada: o altă schimbare majoră în industrie

În paralel, și Donatella Versace anunță că se retrage din poziția de director creativ. Această schimbare vine în momentul în care Prada a cumpărat Versace, consolidându-și poziția pe piața globală a luxului. Mișcarea confirmă că brandurile mari trec printr-o perioadă de recalibrare, în care viziunea creativă trebuie să se îmbine perfect cu strategia de business.

Citește și

Exit mobile version