• Demna Vasalia părăsește Balenciaga după 10 ani în care a redefinit brandul.
  • Fratele său, Guram Gvasalia, ar putea fi o variantă pentru succesiune.
  • Gucci se pregătește pentru o schimbare de estetică sub Vasalia.
  • Donatella Versace se retrage din poziția de Creative Director.
  • Prada a achiziționat Versace, consolidându-și influența în industria luxului.

Demna Gvasalia își încheie mandatul de 10 ani la Balenciaga, lăsând în urmă un brand transformat radical. Cu o estetică provocatoare, inspirată din „urâtul” contemporan și din influențele post-sovietice, Vasalia a redefinit luxul modern. Acum, industria modei se întreabă cine îi va lua locul și cum va influența el viitorul Gucci.

Balenciaga fără Demna: cine poate prelua direcția creativă?

Balenciaga a devenit unul dintre cele mai discutate branduri de lux, fie că a fost apreciat sau criticat. Sub conducerea lui Gvasalia, piesele virale – de la pantofii murdari vânduți cu mii de euro până la geci inspirate din saci de gunoi – au generat controverse, dar și profituri considerabile.

Plecarea lui ridică o întrebare importantă: cine îi va urma? O posibilitate vehiculată este chiar fratele lui Demna, Guram Gvasalia, fondatorul Vetements, brandul care a precedat colaborarea sa cu Balenciaga. Guram are o estetică asemănătoare, dar va fi oare suficient pentru a păstra dinamica brandului?

Recomandări

CE TE SURPRINDE LA GRAMMY?
GALA GRAMMY E ȘI DESPRE MODĂ
CINE CÂȘTIGĂ PREMIILE GRAMMY?
CRYING HAPPY TEARS
CHATBOȚII PREIAU FLIRTUL PE TINDER
O LUĂM UȘOR?

Gucci și provocarea Demna Vasalia

Vasalia nu se retrage din industrie, ci își mută viziunea la Gucci. Întrebarea este dacă va reuși să aducă aceeași energie disruptivă într-un brand cu un ADN atât de bine definit. Gucci a trecut recent prin schimbări de leadership, iar ultimul său director creativ, Sabato De Sarno, nu a reușit să mențină vânzările la nivelul dorit.

În acest context, Demna vine cu o responsabilitate uriașă: să transforme Gucci fără să îi piardă clienții fideli. O abordare prea radicală ar putea duce la respingerea de către public, iar una prea precaută ar putea lăsa brandul într-o zonă de stagnare.

Versace și Prada: o altă schimbare majoră în industrie

În paralel, și Donatella Versace anunță că se retrage din poziția de director creativ. Această schimbare vine în momentul în care Prada a cumpărat Versace, consolidându-și poziția pe piața globală a luxului. Mișcarea confirmă că brandurile mari trec printr-o perioadă de recalibrare, în care viziunea creativă trebuie să se îmbine perfect cu strategia de business.

Citește și

Partenerii noștri