- Publicul nu a primit cu entuziasm momentul artistic al lui Babasha, fluierând și huiduind.
- Manelele poartă conotații negative pentru unii, fiind un gen muzical controversat.
- Incidentul servește ca o reamintire a importanței sensibilității și înțelegerii culturale în contextul muzicii.
Invitatul muzical al trupei Coldplay, cântărețul de manele Babasha, a fost huiduit de public în timpul concertului din București din 12 iunie. Trupa îl invitase pe Babasha să cânte alături de Chris Martin, dar momentul a fost întâmpinat cu huiduieli și controverse, relatează NME.
Ce scrie presa internațională
Publicațiile internaționale relatează felul în care fanii au reacționat la concertul Coldplay în timpul momentului lui Babasha. De asemenea, dezbat felul în care manelele se integrează în peisajul muzicii românești.
„Manelele fac parte dintr-un gen muzical controversat in Romania, deoarece o parte din conținutul melodiilor poate avea conotații negative”, scrie NME.
Înainte de spectacol, Chris Martin îl alesese pe Babasha după ce a fost impresionat de topurile muzicale din România. Cu toate acestea, reacția publicului a fost covârșitor de negativă, mulți oameni fluierând și huiduind. În ciuda acestui fapt, Martin a continuat să cânte alături de Babasha și l-a încurajat.
Ulterior, Babasha a reacționat la incident pe rețelele de socializare, spunând că nu vrea ca oamenii să creadă că profită de ocazie și că a lăsat publicului să judece situația. El a mai menționat că manelele au un nume prost în România din cauza rasismului și că a acceptat invitația pentru că a fost o oportunitate prezentă o dată în viață.
Incidentul a stârnit o dezbatere aprinsă despre includerea manelelor în muzica mainstream și semnificația culturală a genului. Unii fani au simțit că manelele nu reprezintă bine cultura românească și că nu sunt potrivite pentru un concert Coldplay. Alții au apărat includerea manelelor, argumentând că este o modalitate de a promova diversitatea culturală și incluziunea.
Controversa evidențiază caracterul complex al manelelor în cultura românească. Deși este un gen popular printre mulți români, este asociat și cu stereotipuri negative și reacții culturale. Incidentul servește ca o reamintire a importanței sensibilității și înțelegerii culturale în contextul muzicii și al spectacolului.