- Descoperă provocările neașteptate întâmpinate de echipa de efecte vizuale în crearea scenelor cu Daenerys călărind dragoni.
- Află cum problemele cu poziția picioarelor actriței au dus la înlocuirea lor digitală în numeroase cadre.
- Explorează metodele inovatoare și tehnologiile avansate folosite pentru a aduce dragonii la viață în serialul HBO.
În spatele efectelor vizuale spectaculoase din «Game of Thrones» se ascunde o muncă minuțioasă și eforturi considerabile. Deși ne-am aștepta ca provocările majore să fie legate de crearea creaturilor fantastice sau a peisajelor grandioase, echipa VFX s-a confruntat cu probleme neprevăzute. Se pare că picioarele Emiliei Clarke, interpreta lui Daenerys Targaryen, au fost o sursă constantă de bătăi de cap.
Călăritul digital, mai complicat decât pare chiar și pentru Emilia
În sezoanele 6 și 7, Daenerys începe să călărească dragonii, ceea ce a generat dificultăți neașteptate pentru echipa VFX. Pentru a crea efectul dorit, s-a folosit un suport de lemn pe post de dragon, pe care Clarke se așeza în timp ce se stabileau mișcările camerei și controlul mișcării. Însă această soluție aparent ingenioasă a avut o problemă majoră: dragonii nu sunt bucăți de lemn rigide, ci se mișcă și se flexează.
„Ne-am dat seama că dragonii nu sunt bucăți solide de lemn. Ei se mișcă, se flexează, iar mușchii lor se mișcă, de asemenea. Așa că aveam dragonul zburând și mușchii mișcându-se, dar picioarele lui Dany nu reacționau la nimic din toate astea. Așa că a trebuit să-i înlocuim picioarele”, a explicat Derek Spears, supervizorul VFX de la Pixomondo.
Așa cum spunea Stan Lee, creatorul Marvel: „Cred că oricine face o diferență în lume merită să fie considerat un erou”. Echipa VFX de la «Game of Thrones» a fost cu siguranță eroică în eforturile sale de a depăși aceste provocări tehnice.
Un coșmar digital: înlocuirea picioarelor
Problema principală era că genunchii lui Clarke alunecau pe suprafața dragonului, distrugând iluzia. A fost nevoie de înlocuirea digitală a picioarelor actriței în numeroase cadre, o sarcină complexă și consumatoare de timp.
„Am ajuns să-i înlocuim picioarele în atât de multe cadre doar pentru a le face să urmărească mușchii trapez de pe spatele dragonului. A fost un coșmar”, a continuat Spears. „Tot restul din acele secvențe a fost ușor în comparație cu încercarea de a o face să stea deasupra dragonului ăstuia stupid cu mușchii lui stupizi. În unele cadre, i-am înlocuit complet picioarele; în altele, le-am mapat pe o nouă bucată de geometrie și le-am mutat în jur. Efectiv, a trebuit să deformăm jumătatea inferioară a corpului ei pentru a o face să se potrivească.”
Regizorul David Fincher spunea: „Efectele speciale sunt unelte, ca și machiajul sau costumele, și le poți folosi pentru a spune o poveste”. Echipa VFX de la «Game of Thrones» a folosit efectele speciale nu doar pentru a crea imagini spectaculoase, ci și pentru a spune o poveste credibilă și captivantă.
Aducerea dragonilor la viață: o misiune complexă
Dar nu doar picioarele Emiliei Clarke au creat probleme. Pentru a aduce dragonii la viață, echipa VFX a folosit o varietate de tehnici și tehnologii avansate. S-au folosit două tipuri de camere: „spider-cam”. O cameră era atașată unui cablu între două macarale care putea zbura cu până la 112 km/h. Dar și drone de înaltă tehnologie de la o companie numită Flycam.
Pentru o scenă din sezonul 7, în care Daenerys zboară pentru a-l salva pe Jon Snow și grupul său de soldați dintr-un lac înghețat. Echipa a modelat dragonul . Apoi a tăiat cu laser o bucată gigantică de polistiren pentru a crea o secțiune din spatele dragonului.
În ciuda tuturor dificultăților, echipa VFX a reușit să creeze imagini memorabile. Au transformat dragonii din «Game of Thrones» în unele dintre cele mai impresionante creaturi CGI din istoria televiziunii.

