- Franța nu mai lasă politicienii pe Twitter-ul albastru, este considerat publicitate electorală.
- Politicienii nu mai au voie să folosească conturile plătite cu șase luni înainte de alegeri.
- Comisia Electorală din Franța nu le oferă, încă, soluții celor care au deja un cont plătit pe rețeaua socială.
Franța nu mai lasă politicienii pe Twitter-ul albastru. Comisia de verificare a conturilor de campanie consideră că abonamentul la rețeaua socială în perioade electorale este o modalitate de sponsorizare publicitară, scrie Le Figaro.
Advertisment
”Twitter Blue permite creșterea vizibilității unui cont și a mesajelor pe care le difuzează. Acest abonament plătit, prin funcționarea și finalitatea sa, este o nouă modalitate de sponsorizare publicitară. (…) Utilizarea în scopuri electorale a Twitter Blue a unui candidat și a echipei sale în cele șase luni care precedă un scrutin electoral ar fi contrară articolului L. 52-1 din codul electoral”, transmite comisia franceză.
Articolul citat interzice utilizarea în scopuri de propagandă electorală a oricărui procedeu de publicitate comercială prin intermediul presei sau al altor mijloace de comunicare audiovizuală.
Recomandări
Nu se știe ce vor face cei care au deja un abonament: va fi suspendat pe timpul campanie sau candidații vor trebui să deschidă un nou cont?
Citește și
Noi restricții pentru utilizatorii Twitter. Mii de persoane raportează probleme la accesarea site-ului
Partenerii noștri