- Utilizatorii Twitter ar putea avea în curând opțiunea de a plăti pentru a citi articole individuale, în loc să se aboneze la un post de știri.
- Elon Musk a declarat sâmbătă că luna viitoare va fi lansată o funcție care va permite editorilor să perceapă taxe pentru un articol.
- Alte detalii, cum ar fi ce conturi sunt eligibile pentru această funcție, nu sunt imediat clare.
Editorii de presă ar putea în curând să taxeze utilizatorii Twitter pentru a citi articole individuale partajate pe platformă, în loc să le ceară acestora să cumpere un abonament la o publicație cu plată, scrie Business Insider. Directorul executiv al Twitter, Elon Musk, a anunțat sâmbătă că societatea intenționează să lanseze această funcție luna viitoare, permițând publicațiilor de știri să „taxeze utilizatorii pe articol cu un singur clic”.
Advertisment
„Acest lucru le permite utilizatorilor care nu s-ar înscrie pentru un abonament lunar să plătească un preț mai mare per articol pentru atunci când doresc să citească un articol ocazional”, a scris Musk pe Twitter. „Ar trebui să fie un câștig major pentru ambele organizații media & publicul.”
Alte detalii nu au fost imediat clare, cum ar fi ce conturi ar fi eligibile pentru această funcție, cum ar funcționa procesarea și distribuirea plăților și dacă ar fi limitată la instituțiile media oficiale sau deschisă oricărui utilizator cu conținut pe bază de abonament pe platforme precum Substack sau Patreon.
Recomandări
De asemenea, în prezent nu este clar ce sumă, dacă este cazul, din plata pentru citirea unui articol individual ar merge către Twitter. Începând de sâmbătă după-amiază, nu pare să existe o descriere oficială a programului pe site-ul web sau în centrul de asistență al Twitter. Twitter nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii din partea Insider deoarece Musk a schimbat luna trecută politica companiei privind interacțiunea cu presa.
În timp ce instituțiile media au experimentat în trecut plata pe articol, modelul nu a rămas, deoarece multe dintre ele preferă abonamentele lunare care tind să garanteze mai multe venituri.
Într-un articol din 2020 pentru Columbia Journalism Review, James Ball a scris că „microplățile nu vor fi niciodată un lucru în jurnalism”, afirmând că majoritatea instituțiilor media ezită să facă acest lucru dintr-o serie de motive, atât logistice, cât și filosofice. „Unul dintre motivele principale pentru care editorii sunt reticenți în a adopta acest mecanism este că majoritatea publicațiilor sunt concepute ca pachete de oferte”, a scris Ball. „Punctele de vânzare premium doresc să înscrie abonați, în special în planuri de plată recurente.”
Tony Haile, fondatorul companiei de analiză Chartbeat și director executiv al Scroll, i-a spus atunci lui Ball că vede abonamentele media ca pe abonamentele la sală de gimnastică și crede că plata á la carte nu funcționează în niciunul dintre cazuri. „Dacă ați lua versiunea cu microplăți a unui abonament la sală de sport, ar fi ca și cum ar fi. Pot să mă prezint și să plătesc câteva lire și pot intra în sala de sport oricând vreau să o folosesc. Nicio sală de sport nu funcționează așa.”
Citește și
- David Beckham se destăinuie despre modul „obositor” în care tulburarea sa obsesiv-compulsivă îi afectează familia
- FOTO. Un elicopter al NASA surprinde o priveliște nemaivăzută a planetei Marte. Ce detalii interesante a dezvăluit prin imagini
- Bonnie Wright, actrița care a jucat-o pe Ginny în Harry Potter, este însărcinată cu primul copil
Partenerii noștri