- Un studiu arată că vehiculele electrice sunt și ele predispuse la diverse escrocherii, inclusiv cele care presupun fraudarea odometrelor.
- Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină.
- Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat.
Cumpărarea unei mașini second hand ar trebui să fie un eveniment fericit, dar lipsa de transparență de pe piața vehiculelor rulate poate face experiența să fie extrem de frustrantă. Iar acest lucru nu s-a schimbat odată cu creșterea prevalenței vehiculelor electrice. În timp ce mulți oameni trec la mașini electrice pentru a reduce emisiile de carbon, costurile de funcționare și pe cele de întreținere, un studiu realizat de carVertical arată că vehiculele electrice sunt și ele predispuse la diverse escrocherii, inclusiv cele care presupun fraudarea odometrelor.
Advertisment
Mașinile electrice pot avea kilometrajul dat înapoi, la fel ca oricare alte mașini
Mașinile electrice sunt viitorul deoarece oamenii încep să prefere o experiență de condus liniștită și neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în locul combustibililor fosili și al motoarelor zgomotoase. Deși guvernele înlătură treptat din avantajele deținerii unei mașini electrice, acest tip de vehicul este mult mai ușor de întreținut și mai avansat din punct de vedere tehnologic decât vehiculele diesel și pe benzină.
Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină. De fapt, odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi.
Recomandări
Potrivit carVertical, companie care pune la dispoziție istoricul auto, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate. Acest lucru sugerează că cumpărătorii de vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.
4 din 10 mașini electrice au fost implicate într-un accident
Știați că fiecare a doua mașină rulată din Europa a avut un accident? 43,6% dintre vehiculele electrice second hand au fost și ele implicate într-un accident, ceea ce face ca daunele din trecutul mașinilor electrice să fie aproape la fel de comune ca la mașinile cu combustie internă. În plus, vehiculele electrice servesc în principal pentru a face naveta în oraș, ceea ce înseamnă că numărul de accidente va crește probabil pe măsură ce flota de vehicule electrice îmbătrânește, scrie G4media.
Accidentele pot fi minore sau grave, ducând la deformarea cadrului și a sistemului de transmisie, la coroziune prematură și la deteriorarea baterii EV. Multe dintre aceste daune pot fi reparate, dar bateriile defecte ale mașinilor electrice trebuie înlocuite pentru a-și păstra eficiența și pentru a elimina pericolul de incendiu. Noile pachete de baterii sunt costisitoare, ceea ce va împinge unii șoferi să încercă să-și vândă vehiculul ca fiind „fără accidente”.
Odometere manipulate ascund starea adevărată a bateriilor
Citirea odometrului este o operațiune vitală pentru a evalua starea unei mașini. Majoritatea producătorilor de vehicule electrice oferă o garanție de cel puțin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km.
Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea stării bateriilor și la estimarea duratei de viață pe care o mai au. Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat. Escrocii pot schimba valorile în câteva minute, ceea ce înseamnă că trebuie să luați măsuri de precauție suplimentare pentru a vă asigura că o mașină merită prețul cerut.
„În funcție de capacitate, înlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea unei mașini. Aceasta este cea mai scumpă parte a unei mașini electrice, deși, în general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut în comparație cu vehiculele cu motoare cu combustie internă”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical.
Citește și:
- Motivul pentru care Steve Jobs și-a schimbat mașina la fiecare șase luni, dar nu a înmatriculat-o niciodată
- FOTO. În premieră, Rebel Wilson împărtășește imagini inedite cu fiica ei. Ce momente a surprins vedeta pe Instagram
- Matt Damon reaprinde „dușmănia” cu Jimmy Kimmel în glume ironice. De la ce a pornit totul
Partenerii noștri