• De mâine poţi merge la terase, însă mai întâi vei trece printr-un triaj observaţional al personalului.
  • Dacă prezinţi simptome respiratorii, accesul îţi poate fi refuzat.
  • Triajul observaţional nu este acelaşi cu triajul epidemiologic, obligatoriu la intarea în clădiri de birouri, spre exemplu.

Te întrebi poate dacă triajul observaţional, obligatoriu de mâine la terase, este acelaşi cu triajul epidemiologic. Pe scurt, răspunsul este nu, şi în cele ce urmeză vei afla şi de ce.

„Triajul epidemiologic se realizează la intrarea într-o incintă, adică o clădire, spaţiu închis şi presupune atât măsurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3°C), cât şi observarea semnelor şi simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată)”, explică Ana-Maria Udrişte, avocat şi fondator Avocatoo. 

„Pentru realizarea acestui triaj epidemiologic, instituţia sau operatorul economic trebuie să desemneze un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în unitate/instituţie”, continuă specialistul, cu menţiunea că persoana desemnată nu trebuie să aibă pregătire medicală sau specifică, iar rezultatele nu ar trebui să fie înregistrate, pentru a nu încălca legislaţia protecţiei datelor cu caracter personal.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

De cealaltă parte, triajul observaţional, atât la nivelul angajaţilor, cât şi în cazul clienţilor, este reglementat prin intermediul normelor publicate cu numai două zile înainte de deschiderea efectivă a teraselor şi nu presupune decât observarea eventualelor semne şi simptome respiratorii.

„În cazul teraselor, triajul epidemiologic se va face doar sub forma triajului observaţional, adică fără măsurarea temperaturii clienţilor şi fără a fi necesar ca persoanele desemnate să aibă o pregătire specială în acest sens sau să fie numite în mod expres printr-o decizie internă”, explică Ana-Maria Udrişte.

„Triajul observaţional al clienţilor va fi făcut de personalul nostru, în timp ce administratorul localului se va ocupa de triajul angajaţilor”, spune şi Valentin Scarlat, proprietarul unei terase în oraşul Buzău.

Specialiştii le recomandă antreprenorilor să aibă, printre toate procedurile, şi un set de bune practici, care să explice, într-un limbaj uşor de înţeles, cum se realizează acest triaj observaţional.

„În plus, antreprenorii se pot ajuta şi de afişele pe care trebuie să le pună la intrarea în locaţie pentru a informa clienţii despre măsurile împotriva răspândirii COVID-19 şi pot detalia situaţiile în care accesul acestora poate fi refuzat”, recomandă avocatul Ana-Maria Udrişte. 

Partenerii noștri