• Tinerii raportează o obsesie în a fi bogați, arată studiul Intuit Credit Karma.
  • Dorința de îmbogățire provine din confruntarea cu provocările economice.
  • 82% dintre membrii Generației Z se simt în urmă cu finanțele, mai arată studiul.
  • Conținutul văzut pe TikTok îi face pe tineri să-și dorească să se îmbogățească.

Generația Z vrea să fie bogată! De unde provina dorința? Din confruntarea cu provocările economice
pe care părinții lor nu le-au avut. 43% dintre tineri fac o obsesie în a deveni bogați, iar asta aduce și o problemă: dismorfia banilor. Asta arată studiul Intuit Credit Karma.

Ce semnifică dismorfia banilor la tineri? 

Dan Durbacă, psiholog: „Da, suntem între ceea ce vedem pe social media, unde sunt acele modele care au foarte mulți bani și care sunt independente financiar, și pe partea cealaltă, sunt greutățile vieții, costurile tot mai mari cu întreținerea, cu partea medicală, cu creșterea copiilor ș.a.m.d.

Este foarte, foarte important să înțelegem că dismorfismul banilor reprezintă practic acea îngrijorare pe care o persoană o are, fără să fie neapărat reală. Dar este o îngrijorare raportată la ce o să fac mâine sau cât de mult pot câștiga, în așa fel încât să îmi permit stilul meu de viață? Bineînțeles că tot mai mulți oameni își doresc să fie bogați. De ce? Pentru că scap de această îngrijorare, dar subconștientul se liniștește în ideea în care nu trebuie să mă mai gândesc de ce sau ce va trebui să fac, ca să-mi pot menține stilul de viață”.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Care e legătura psihologică dintre această dorință și social media?

„Este o apăsare continuă crescândă. De ce? Pentru că social media arată aceste modele care au foarte mulți bani și care nu sunt interesați de greutatea zilei de mâine. Ceea ce poate fi sau nu real. Iar eu îmi dau seama că este tot mai greu să-mi mențin un stil de viață care să fie, nu știu, la un nivel mediu. Da, automat voi fi prins la mijloc. De ce? Pentru că îmi doresc să am această libertate, să nu fiu presat de bani, dar pe partea cealaltă, situația economică actuală nu îmi permite.

Da, deci este o presiune foarte, foarte mare pentru cei din Generațiile Z și chiar și din generația Millennials, pentru că tocmai lucrurile acestea s-au schimbat față de ce aveau bunicii noștri sau părinții noștri, unde lucrurile erau mult mai simple și nu era această apăsare, această presiune continuă a banului pentru a-mi permite să trăiesc așa cum am fost obișnuit”.

Citește și

Partenerii noștri