• Datele Biroului de Recensământ arată că 571,2 miliarde de dolari au fost vândute online în 2019. În anul următor, această cifră a atins 815,4 miliarde de dolari: o creștere de 43%.
  • La sfârșitul lunii septembrie, H&M a început să perceapă clienților 2 lire sterline, adică 10 lei, pentru a returna achizițiile online.
  • Garderoul, adică cumpărarea de haine, purtarea lor la un eveniment, apoi returnarea lor pentru o rambursare complete, îi fac pe comercianți să piardă profit.

Unul dintre cei mai mari „câștigători” ai pandemiei a fost comerțul electronic. În SUA, datele Biroului de Recensământ arată că 571,2 miliarde de dolari au fost vândute online în 2019. În anul următor, această cifră a atins 815,4 miliarde de dolari: o creștere de 43%, scrie BBC.

Dar volumul mare de mărfuri vândute și expediate a venit cu un preț pentru comercianți. Aproximativ 17% dintre achizițiile online au fost returnate în 2022, potrivit datelor Federației Naționale de Retail, în scădere față de 21% în anul precedent. Rezolvarea? Taxe de retur.

La sfârșitul lunii septembrie, H&M a început să perceapă clienților 2 lire sterline, adică 10 lei, pentru a returna achizițiile online. Compania se alătură multor alte mărci de modă care cer clienților să plătească: în mai, Zara a introdus o taxă de retur de 1,95 GBP pentru articolele trimise înapoi prin poștă.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

În mod similar, în SUA, comerciantul de îmbrăcăminte American Eagle percepe 7 dolari pentru returnarea achizițiilor, iar TJ Maxx, 10,99 USD.

Chiar și brandul  SHEIN a adăugat taxe de returnare, deși gigantul chinezesc oferă în continuare returnări gratuite pentru primele achiziții.

Garderoul, trendul în care returnezi hainele după ce le porți

Popularitatea tot mai mare a cumpărării mai multor mărimi cu intenția de a returna tot ceea ce nu se potrivește și a „garderoului”, cumpărarea de haine, purtarea lor la un eveniment, apoi returnarea lor pentru o rambursare complete, îi fac pe comercianți să piardă profit.

Potrivirea mărimilor nu este o știință exactă. „Nu cumperi un pix”, spune expertul independent în retail Bruce Winder, din Toronto, „deci trebuie să-l încerci și trebuie să atingi și să simți îmbrăcămintea și să vezi dacă ți se pare bine”.

Citește și:

Partenerii noștri