• Căutările pe Google au crescut în 2020 față de 2019 cu 39%.
  • Românii au căutat pe Google jocuri video, electronice, alimente sau haine.
  • Comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu 2019.

Timpul petrecut acasă în pandemie te-a făcut să cheltui mai mult pe produse pentru casă și grădină. Google spune că această categorie a înregistrat cea mai mare creștere în căutări în România, anul trecut.

Munca de acasă a dus la o explozie a interesului pentru produse de birou. Căutările s-au dublat în 2020, iar în noiembrie și mai, au fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior.

Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut +32%, pentru electronice, mâncare și băuturi. Dar și pentru, hobby-uri și îmbrăcăminte / încălțăminte , 25 si respectiv +20%.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Cum s-au reflectat aceste căutari în vânzările online

Apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii.

Potrivit datelor Euromonitor, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu 2019.

Creșterea s-a simțit cel mai bine în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație. O creștere cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.

Decorațiunile pentru casă, gradină și biroul de acasă la mare căutare în pandemie

2020, un an care a schimbat multe, inclusiv cele mai căutate produse în online. Conform unei analize Google, în 2020, față de 2019, cea mai mare creștere au avut-o decorațiunile pentru casă, gradină și biroul de acasă.

Nici nu e greu să-ți dai seama de ce. De asemenea, căutările pentru jocuri au crescut cu 32% și electronicele cu 28%. Denisa împlinește un an de când lucrează de acasă. Timp în care și-a adaptat locuința, astfel încât să îi fie și casă, dar și birou.

În perioada asta mi-am cumpărat, primul lucru pe care am vrut să mi-l cumpăr de fapt, a fost un birou nou. Pentru că lucrez foarte mult timp de acasă și am simțit nevoia de un birou nou, să schimb ceva, să fac o schimbare. Am simțit nevoia să înveselesc mult mai mult spațiul. Mi-am luat tot felul de flori din acelea false, colorate pe care să le agăț și așa mai departe, mi-am luat tablouri pentru pereți.”, a explicat Diana, clientă.

Iar fiecare retailer online a simțit pe pielea lui această explozie. Arthur Rădulescu, CEO-ul platformei de e-commerce Merchant Pro spune chiar că 2020 a fost cel mai bun an pentru e-commerce-ul românesc.

Dintre câștigătorii anului trecut, cu siguranță putem discuta de tot ce înseamnă home and deco. Din analizele noastre, ne așteptăm ca zona de fashion să explodeze.”, a explicat acesta.

Partenerii noștri