„Există mașini rapide… și există legende.
Dar puține pot spune că s-au născut dintr-un parteneriat între un constructor de lux și o echipă de Formula 1. Astăzi vorbim despre o bijuterie a ingineriei, anume Mercedes-Benz SLR McLaren. SLR vine de la Sport Leicht Rennwagen, adică „mașină sport ușoară de curse”. Sub capota lungă ca un avion se ascunde un motor V8 de 5.4 litri, semnat AMG, echipat cu un compresor mecanic. Rezultatul? 626 de cai putere. De la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde și o viteză maximă de peste 330 km/h, cifre care și azi impun respect. Caroseria lui SLR este realizată în mare parte din fibră de carbon, o tehnologie preluată direct din Formula 1.
Pentru acea vreme și frânele au fost revoluționare. Cei de la McLaren au venit cu niște discuri carbon-ceramice, controlate electronic. Pentru ca gazele să fie eliminate mai eficient, inginerii au montat țevile de eșapament pe lateral, chiar lângă roțile față. Mai mult decât atât, traseul evacuării fiind mai scurt, sunetul acelui motor de V8 este brutal. Singurul inconvenient? Zonele de lângă țevi se încing serios. Atât de tare, încât Mercedes a pus un avertisment pe uși ca să nu le atingi imediat după oprire.
Capota are guri de ventilație uriașe pentru răcire, iar spatele este gândit pentru fluxul de aer perfect. La viteze mari, aripa spate se ridică automat și funcționează ca o aerofrână – exact ca în aviație. Podeaua este aproape complet plată, pentru stabilitate. Între 2003 și 2009 s-au produs doar 2.157 de exemplare – ceea ce face SLR-ul un model rar. Dar cele mai interesante sunt edițiile speciale. De exemplu, SLR 722 se numește așa deoarece legendarul pilot britanic Stirling Moss a luat startul la cursa Mille Miglia, pe care a și câștigat-o, cu un model SLR cu numărul 722. Desigur, cel mai exclusivist model este SLR Stirling Moss Edition, un model inspirat de mașinile de Formula 1 din anii 50. Doar 75 de exemplare au fost făcute și prețurile ajung la 3 milioane de euro.
Advertisment
Recomandări
Partenerii noștri