Pleci fără haine în vacanță. Cum poate ajuta acest serviciu la reducerea poluării?

Dacă vrei să lupți împotriva schimbării climatice, atunci pleacă în vacanță fără haine de schimb. Compania aeriană Japan Airlines a lansat un serviciu de haine de închiriat ca să poți călători fără bagaje voluminoase.

Nu sunteți sigur ce să vă împachetați din garderoba pentru o vacanță în Japonia? Dacă zburați cu Japan Airlines, răspunsul ar putea fi nimic. Transportatorul de pavilion al Japoniei a început o încercare de un an a unui serviciu care le permite călătorilor să rezerve un set de haine – care acoperă diferite stiluri vestimentare și sezoane – și să le primească la hotel la sosire. La sfârșitul șederii hainele sunt returnate, pentru a fi spălate și reciclate înapoi în sistem. Denumit Any Wear, Anywhere, serviciul este valabil până la sfârșitul lunii august 2024 și Japan Airlines spune că ar putea reduce emisiile de carbon prin reducerea greutății transportate de avioanele sale.

Cum funcționează serviciul cu haine la destinație?

Utilizatorii serviciului se conectează pe site și aleg dintre câteva opțiuni – îmbrăcăminte pentru femei sau bărbați; pentru ce sezon sunt; stil inteligent sau casual; numărul de vârfuri și de jos; și datele pentru ridicare și returnare. Selecțiile lor îi vor aștepta la hotel, pentru prețuri care variază între 34 USD și 48 USD pentru întreaga perioadă de închiriere. Toate articolele de îmbrăcăminte sunt fie pre-deținute, fie provenite din stocul excesiv al companiei, deși utilizatorii nu pot vedea aceste informații despre selecția lor. Serviciul funcționează de la începutul lunii iulie.

Cum poate ajuta acest serviciu la reducerea poluării?

Any Wear, Anywhere estimează că aproximativ 22 de lire sterline (10 kilograme) economisite în bagaje echivalează cu aproximativ 16,5 lire sterline (7,5 kilograme) economisite în emisii – echivalentul cu funcționarea unui uscător de păr 10 minute pe zi timp de 78 de zile.

„Avem solicitări din toată lumea și din peste 115 țări în total, deși nu facem niciun fel de promovare”, spune ea, adăugând că Statele Unite și Australia sunt țările cu cel mai mare număr de utilizatori. Adevăratul impact al testului va fi dezvăluit abia la sfârșit, odată ce Japan Airlines evidențiază economia de greutate și calculează reducerea exactă a emisiilor. „Trebuie să vedem rezultatele finale înainte de a putea spune dacă acest serviciu este durabil sau nu”, spune Moriya, adăugând că calculele vor lua în considerare emisiile produse de livrările de haine și de spălare.

Citește și:

Exit mobile version