• „Turiștii străini rămân cu surpriza, ei nu știau prea multe despre România și pleacă de aici cu ideea că se vor întoarce”, spune Cristina Pipias, expert în turism.
  • Turismul cultural are la bază motivația vizitatorilor de a învăță lucruri noi, de a descoperi produsele culturale ale unei destinații.
  • România se poate lăuda cu numeroase atracții turistice, printre care Castelul Bran, Mănăstirea Voroneț sau Biserica Neagră din Brașov.

România are potențial pentru a deveni o destinație turistică pentru străini prin turismul cultural. Țara noastră are o bogată moștenire culturală, de la cetăți medievale și mănăstiri pictate, până la sate tradiționale și meșteșuguri.

Turismul cultural reprezintă o modalitate fascinantă de a explora patrimoniul istoric și tradițiile unei țări. Acest tip de turism are la bază motivația vizitatorilor de a descoperi produsele culturale ale unei destinații.

 În România, acest turism are un potențial enorm de dezvoltare, datorită bogăției culturale de care dispunem.

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Castelele medievale, precum Castelul Bran și Castelul Peleș din Sinaia, atrag anual mii de turiști dornici să descopere trecutul României. Mănăstirile și bisericile vechi, precum Mănăstirea Voroneț și Biserica Neagră din Brașov sunt adevărate comori ale patrimoniului spiritual și artistic.

„România este un mix unic în lume. Este păcat că mulți turiști fac un city break în București sau în Cluj și rămân doar acolo. Nu știu nimic despre mănăstirile din Moldova, despre satele bucovinene, despre Maramureș. Iar România  nu pune atât de mult accentul pe aceste elemente externe, pe aceste tradiții și obiceiuri care sunt unice în lume”, a zis Cristina Pipias, expert în turism, la Aleph News.

Ce strategii trebuie să abordăm

„Trebuie să venim cu o strategie bine pusă la punct”, zice Cristina Pipias. Pentru a valorifica la maximum potențialul turismului cultural, România ar putea investi în restaurarea și întreținerea obiectivelor istorice, în dezvoltarea infrastructurii turistice și în promovarea destinațiilor culturale”, a adăugat Cristina Pipias

„Turiștii străini rămân cu surpriza, ei nu știau prea multe despre România și pleacă de aici cu ideea că se vor întoarce”.

„Prin îmbinarea armonioasă a patrimoniului cultural cu serviciile turistice de calitate, România poate deveni o destinație de top pentru turiștii interesați de istorie, tradiții și experiențe autentice”.

Partenerii noștri