„New Look” vs. „We should all be feminists”. Christian Dior ar fi împlinit azi 120 de ani: amprenta designerului asupra modei

Casa Dior, fondată în 1947, continuă să modeleze moda globală prin stiluri iconice. De la feminitatea clasică a „New Look” la sloganurile feministe introduse de Maria Grazia Chiuri, Dior rămâne un simbol al inovației și influenței în haute couture.

Istoria casei de modă Dior

Christian Dior schimbă regulile modei în 1947 cu celebra colecție „New Look”. Cu talie subțiată, umeri rotunjiți și fuste voluminoase, acest stil aduce un aer feminin și elegant într-o lume marcată de austeritatea postbelică. Costumul Bar, piesa de rezistență, rămâne un simbol al eleganței și este reinterpretat constant de designerii care au preluat ștafeta. În 1958, Yves Saint Laurent, succesorul lui Dior, aduce o schimbare de stil odată cu colecția „Trapeze”. Siluetele devin mai fluide, iar materialele mai ușoare, inaugurând o nouă eră de confort și modernitate.

După anii 90, ce se întâmplă cu casa de modă?

Anii ’90 poartă semnătura lui John Galliano, cunoscut pentru extravaganța sa. Rochiile dramatice și iconica geantă Saddle, create în această perioadă, rămân piese iubite și astăzi, marcând un moment de exuberanță în istoria Dior. Maria Grazia Chiuri, prima femeie director creativ al casei Dior, scrie un nou capitol în 2016. Ea aduce pe podiumuri tricourile cu mesaje politice, precum „We Should All Be Feminists”, transformând moda într-o platformă pentru activism și dialog social. Astăzi, istoria Dior este explorată în serialul „The New Look”, disponibil pe Apple TV, care pune în lumină rivalitatea cu Coco Chanel și influența lui Christian Dior asupra modei contemporane.

Citește și

Exit mobile version