- HBO a intensificat promovarea celui de-al doilea sezon „House of the Dragon”, afișând bannere peste clădiri importante la nivel mondial.
- Oficialii mexicani au amenințat cu acțiuni legale împotriva HBO pentru utilizarea „Castelul Chapultepec” în materialele promoționale.
- Controversa evidențiază importanța respectării semnificației culturale și istorice a locurilor folosite pentru campania de promovare.
Controversa asupra bannerelor „House of the Dragon” a devenit mai mare decât simpla competiție dintre Team Black și Team Green. În ultimele zile, HBO a accentuat promovarea celui de-al doilea sezon „House of the Dragon”. Au fost afișate bannere pentru cele două facțiuni peste clădiri importante din diferite părți ale lumii. Cu toate acestea, autoritățile mexicane nu par prea fericite cu apariția Castelul Chapultepec, folosit pentru a afișa bannere Team Black luni (10 iunie), scrie Remezcla.
Oficialii mexicani au amenințat cu acțiuni legale împotriva HBO pentru utilizarea reperelor istorice în materiale promoționale pentru cel de-al doilea sezon al serialului „House of the Dragon”. Controversa a început când a fost lansat un videoclip care arată emblematicul Castel Chapultepec din Mexico City arborând steagul negru Targaryen.
Institutul Național de Antropologie și Istorie (INAH) a emis un comunicat în care amenință cu măsuri legale HBO pentru folosirea imaginilor de promovarea serialului.
„Reproducerea imaginilor acestui loc pentru utilizarea în promovarea acestei serii nu a fost autorizată”, au zis reprezentanții INAH.
INAH a susținut că imaginile au fost generate folosind un software de editare a imaginilor sau inteligența artificială și bannerele nu au fost niciodată afișate pe castel. Institutul a subliniat că utilizarea imaginilor monumenului fără autorizație a fost necorespunzătoare. HBO nu a comentat această chestiune.
Importanța respectării echilibrului dintre expresia artistică și conservarea istorică
Campania de promovare pentru „House of the Dragon” a prezentat bannere și steaguri ale facțiunilor Targaryen, Team Black și Team Green, pe diferite repere din întreaga lume. Printre clădiri se numără inclusiv Podul Brooklyn, Rockefeller Center și Penn Station din New York. Campania își propune să atragă atenția pentru cel de-al doilea sezon al show-ului, care are premiera pe 16 iunie.
Cu toate acestea, utilizarea siturilor istorice fără permisiune a stârnit îngrijorări. Drepturile de proprietate intelectuală, sensibilitatea culturală și echilibrul dintre expresia artistică și conservarea istorică trebuie respectate. Controversa evidențiază importanța respectării semnificației culturale și istorice a reperelor culturale. Este nevoie ecesitatea unei autorizații clare înainte de a le folosi în materiale promoționale. Bătălia juridică dintre autoritățile mexicane și HBO ar putea crea un precedent pentru utilizarea siturilor istorice în campaniile de marketing.