Cum te plimbă Musk fără șofer? Cybercab nu are nevoie de volan sau pedale, iar Robovan schimbă look-ul clasic al van-urilor cu care te-ai obișnuit, printr-un design futurist

Elon Musk continuă să surprindă industria auto cu noi inovații în domeniul vehiculelor autonome. La cel mai recent eveniment „We, Robot” organizat de Tesla, au fost dezvăluite două vehicule revoluționare: Tesla Cybercab și Robovan. Aceste modele futuriste nu doar că își propun să schimbe transportul urban, dar și să stabilească noi standarde în materie de tehnologie și siguranță.

Tesla Cybercab este Taxiul fără șofer și fără pedale

Cybercab este un taxi autonom pe care Tesla speră să-l lanseze în producție până în 2026. Ce îl face special? Cybercab nu are volan sau pedale și este complet autonom. Pasagerii vor introduce destinația pe un ecran amplasat pe bord, iar ușile de tip „butterfly” se vor închide automat după ce fixezi centura de siguranță.

Elon Musk promite că acest taxi va fi cu 10-20 de ori mai sigur decât mașinile conduse de oameni, iar costul unei curse ar putea fi mai mic decât transportul public. Se estimează un tarif de 20 de cenți per 1,6 km, comparativ cu un dolar cât costă autobuzul în unele orașe din Statele Unite.

Robovan este soluția autonomă pentru transportul de grup

Alături de Cybercab, Elon Musk a prezentat și conceptul Robovan, un vehicul electric autonom care poate transporta până la 20 de persoane sau poate fi utilizat pentru livrarea de bunuri. Acesta poate revoluționa transportul pentru echipele de sport sau pentru alte grupuri mari, oferind o soluție eficientă și autonomă pentru „problemele legate de densitatea ridicată a pasagerilor”.

Robovan folosește aceeași tehnologie de încărcare prin inducție ca și Cybercab, iar necesitatea unei prize pentru reîncărcare nu este necesară. Acest vehicul este gândit să aducă o nouă dimensiune transportului public și logisticii.

Despre ce este vorba? În primul rând despre mașini autonome, deci capabile să se conducă singure și în concepția lui Elon Musk, din puținul pe care l-a spus până acum, el ar dori ca aceste mașini să funcționeze în regim de car sharing, adică să fie accesibile pe stradă, cei care se abonează la acest sistem să poată urca în ele oriunde, bineînțeles acolo unde le găsesc, și să meargă cât au nevoie, după care să le lase undeva pentru a fi accesibile și altora. ” spune Balazs Barabas, reporer Aleph News.

Citește și

Exit mobile version