• McDonalds a trebuit să retragă reclama realizată cu AI iar acum unul dintre personaje este vedetă online.
  • Personajul AI vorbește chiar despre riscurile reclamelor realizate cu personaje AI.
  • În schimb, un lanț de magazine francez și-a văzut personajul AI ajuns star cu fani în online.

Nu e ușor să ghicești ce efect vor avea reclamele o dată ce le realizezi cu AI. Iar în 2025 evoluția acestui gen de publicitate a fost paradoxală. Cei de la McDonald au fost nevoiți să renunțe la clipul care folosea personaje generate artificial după ce au primit critici. Acum, unul dintre personajele lor a ajuns vedetă criticând și rețelele de fast food și practica AI în domeniu.

Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de Ad Age (@adage)

Efectul folosirii personajului deja cunoscut este șocant, dar și mai tare lovește discursul privind creativitatea. Mai mult, noua formulă adoptată de creativi accentuează și nevoia unor angajamente morale.

Recomandări

TOM STURRIDGE ESTE IAR SANDMAN
CASELE DE MODĂ MIZEAZĂ LITERAR
ȘEFUL OPEN AI ÎȚI PREZINTĂ NOUL TĂU COLEG
FRIENDS DON'T LIE
HORIA SABO MIZEAZĂ PE AI DREPT GENERATOR DE FORȚĂ DE MUNCĂ

AI în publicitate are și povești de succes

O cu totul altă poveste spune un lup generat artificial. Povestea lui a adunat fani care vorbesc în lacrimi despre efectul reclamei. Dar și despre felul în care AI în publicitate are perspective bune. Lupul generat cu AI are acum o poveste care a provocat sentimentele urmăritorilor. Iar efectul său este în concordanță cu sentimentele pe care și de doresc mulți de Crăciun.

Partenerii noștri