Străzi fără mașini. Cât de mult a scăzut traficul rutier în București, potrivit datelor Waze

De când în România a fost instituită starea de urgență, iar orice deplasare – inclusiv cele făcute cu mașina personală – trebuie să aibă o justificare și o declarație pe propria răspundere, traficul rutier a scăzut vizibil. Cât de mult e greu de spus exact, însă datele aplicației Waze pot oferi un indiciu.

Dacă ne uităm la cifrele din ultimele două luni privind utilizatorii activi ai Waze în București, vedem că maximul a fost atins undeva la începutul lunii martie. Atunci s-a înregistrat un vârf de aproximativ 19.000 șoferi care aveau aplicația pornită. Numărul a scăzut dramatic în ultimele două sătămâni – doar 7.000. Iar în ultimele 48 de ore, în Capitală, n-au fost mai mult de 3.400 de utilizatori simultan.

Evident, aceste cifre corelate nu înseamnă că pe străzile din București sunt de cinci-șase ori mai puține mașini. Pentru că sunt destui șoferi care folosesc aplicații similare, precum Google Maps, navigația autoturismului ori se bazează pe instinct. Dar o scădere de la 19.000 de utilizatori simultan, la 3.400, arată că au fost mult mai puține mașini pe șosele, în ultima lună.

Având în vedere măsurile luate de autorități, care încearcă să prevină răspândirea COVID-19, mai mulți utilizatori Waze au cerut ca opțiunea de a raporta echipajele de poliție să nu mai fie disponibilă temporar, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Polițiștii, la fel ca și militarii mobilizați, au datoria de a verifica declarațiile pe propria răspundere, inclusiv cele ale șoferilor

Puteți consulta statistica Waze pentru principale orașe din România aici: http://waze.ro/rrdimg/

Exit mobile version