- Videoclipurile etichetate drept „old money” au peste 156 de milioane de vizionări pe TikTok.
- Oamenii își doresc din ce în ce mai mult să se îmbrace ca și cum ar fi bogați.
- Lakyn Carlton: „Este o dorință de a expune cum arată de fapt succesul și feminitatea.”
Poate că nu sunteți familiarizați cu termenul „old money”, dar cu siguranță l-ați văzut. Gândiți-vă la tricouri polo, uniforme albe de tenis, sacouri, ochelari de soare de designer, batice. Este genul de modă al celor imposibil de bogați, scrie Sky News.
Advertisment
În timp ce acest tip de modă există de zeci de ani, pentru că este menit să fie atemporal, feedurile rețelelor sociale sunt din ce în ce mai pline de videoclipuri care le arată tinerilor cum să emane „stilul de bani gata”.
Videoclipurile etichetate drept „old money” au peste 156 de milioane de vizionări pe TikTok. Alte căutări populare includ „ținute de bani gata” și chiar „estetica bărbaților de bani gata”.
Recomandări
Se pare că oamenii își doresc din ce în ce mai mult să se îmbrace ca și cum ar fi bogați.
Ce spune asta despre societatea noastră când se întâmplă pe fondul unei crize a costului vieții?
Lakyn Carlton, stilist personal și educator în modă din Los Angeles, spune că tendințele „se formează întotdeauna ca răspuns la ceva”. O parte din vechea tendință a banilor este un răspuns la „instabilitatea economică cu care se confruntă multe femei”, spune ea. „Există sentimentul că, dacă se îmbracă de bani gata, vor obține bani, fie pretinzând că au statut și infiltrându-se în aceste spații, fie chiar căsătorindu-se în aceste spații.”
Un alt motiv pentru explozia tendinței ar putea fi un răspuns la estetica „Bimbocore” pe care am văzut-o anul trecut. Gândiți-vă la genul de ținute purtate cândva de Paris Hilton și Britney Spears la începutul anilor 2000.
Lakyn Carlton spune că noile tendințe reflectă adesea o „dorință de a te distinge de ceea ce fac toți ceilalți”. Putem lua ca exemplu anii ’80, când stilurile preppy au urmat tendinței punk.
Vechea estetică a banilor reprezintă acum o „dorință de a expune cum arată de fapt succesul și feminitatea”, spune ea.
Influencerii au adoptat și ei tendința. Look-urile lor sunt adesea mai accesibile celor cu mai puțini bani decât cele ale vedetelor. Carlton explică că „totul este despre aspirație” și despre ideea că poți arăta ca influencerul tău preferat în doar câteva clicuri, mai ales dacă influencerul respectiv a oferit un cod de reducere.
Partenerii noștri