Smartphone-urile la școală sunt un moft sau o necesitate? Iată ce spun studiile

Ești în timpul cursurilor, la muncă sau pur și simplu ai ceva treaba prin casă și realizezi că îți scapă involuntar mâna pe telefon. Încerci să te concentrezi…dar tot simți nevoia să verifici dacă nu cumva ai primit un mesaj nou.

De unde ți-ai format acest reflex?

O profesoară de la Universitatea din Georgetown s-a întrebat de ce studenții au tendința să-și verifica telefoanele mobile chiar dacă sunt închise.

Cu toții am auzit de multe ori la școală umătoarele cuvinte: „Bagă telefonul în bancă”. Am făcut asta, dar tot simțeam nevoia să verific dacă nu cumva am primit vreun mesaj sau dacă nu a apărut vreo postare nouă. Acum, îmi dau seama că e vorba doar de un proces psihologic. Cercetarea arată că studenții simt nevoia să atingă, să verifice telefoanele mobile chiar și atunci când acestea sunt închise. E un
reflex care nu poate fi controlat. Atenția dispare complet în doar câteva secunde, iar capacitatea de memorare este aproape inexistentă.

Unii profesori încurajează utilizarea telefoanelor pentru materiale didactice. Cum stă treaba?

Există cercetători care susțincă impactul negativ al smartphone-ului în procesul educațional. Aceeași experți afirmă că elevii și studenții ar trebui încurajați să învețe cum să folosească tehnologia în folosul lor. De fapt, ar trebui să ne dăm seama când putem apela la telefonul mobil și când ar trebui să blocăm, pur și simplu, accesul la acesta. Dacă ai o activitate foarte importantă de făcut, dacă vrei să înveți mai bine, sau să duci un task la bun sfârșit…pune telefonul deoparte, dă-l pe silențios și mergi în altă parte. Știi cum sună proverbul…out of sight.

Citește și

Exit mobile version