Sarea-n bucate: Panica a făcut lumea din Chișinău să-și facă rezerve de sare

În timp ce românii au fost panicați de creșterea prețului la combustibil, moldovenii au golit magazinele de sare. Informaţia este oferită de portalul kp.md, publicaţie cu o evidentă orientare pro-rusă. Sergiu Gaibu, ministrul Economiei din Republica Moldova admite că există deficit de sare întrucât este un produs care în mare parte este importat din Ucraina. Potrivit oficialului, alternative de import există și deja sunt importuri de sare și din alte țări, notează Radio Chișinău.

Conform datelor Ministerului Economiei, valoarea totală a exportului Republicii Moldova în Ucraina constituie 3%, în Belarus, la fel, circa 3%, iar în Federația Rusă – 8,8%, dintre care mai bine de un sfert constituie reexporturi. Cât privește importurile, Republica Moldova importă din Belarus circa 2% din produse, circa 9,3% – din Ucraina și 14% – din Federația Rusă, unde mai mult de jumătate din produsele importate sunt resursele energetice.

Am fost și eu la magazine, nu am văzut rafturi goale. Eu sunt sigur că lucrul acesta (deficitul de sare, n.r.), chiar dacă se întâmplă, se întâmplă temporar. Întra-adevăr, posibil unele persoane pot să achiziționeze (produse, n.r.) în cantități mai mari din cauza acestor induceri în eroare. Dar logistica va suplini din nou aceste deficite temporare și, respectiv, se va pune la dispoziția consumatorilor. Nu este o problemă, indiscutabil”, a declarat Sergiu Gaibu.

O afinitate pentru sare

Un studiu realizat în 2016 a prezentat cum consumul de sare în rândul adulților din Republica Moldova depășește de două ori ținta maximă recomandată de OMS de 5 g pe zi. Peste jumătate (57,2%) din cele 856 de gospodării vizitate au consumat sare cu un conținut de iod de 15 mg/kg sau mai mult, pe când 23% din acestea au consumat sare neiodată. Nivelul de conștientizare, atitudinile și comportamentele privind consumul de sare și importanța acesteia

Studiu privind consumul alimentar de sare în Republica Moldova, 2016 relevă necesitatea unor campanii mai intensive de conștientizare și promovare a sănătății pentru a îmbunătăți preluarea strategiilor preventive având ca scop reducerea consumului de sare și creșterea consumului de potasiu și iod.

Exit mobile version