Este vorba despre drumul de legătură DN5-Şoseaua de centură-Podul Prieteniei, pe care vom circula înainte de 20 decembrie, a anunțat secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
„S-au finalizat terasamentele şi se lucrează la aşternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplasează parapetul median şi se montează sistemul anti-orbire. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere şi semnalizarea verticală”, a susține acesta.
Potrivit specialiştilor, este prima „autostradă nemţească” din România deoarece drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a aşternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.
Şoseaua va fi folosită de şoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria.
„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecţie giratorie şi continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 şi DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeaşi structură ca a variantei ocolitoare”, a explicat Irinel Ionel Scriosteanu.
Lucrările au început în luna octombrie, 2021, şi au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.