- O pictură a fost îndepărtată dintr-o catedrală din sudul Italiei.
- S-a descoperit că printre imaginile sfinte au fost găsite reprezentări ale unui preot local și ale unui om de afaceri.
- Autorul a declarat că va revizui lucrarea înainte de a o expune din nou.
O pictură recent solicitată a fost îndepărtată dintr-o catedrală după ce s-a descoperit că printre imaginile sfinte au fost găsite reprezentări ale unui preot local și ale unui om de afaceri. Pictura religioasă a fost dăruită Catedralei San Sabino din Canosa, în sudul Italiei, având o valoare de 17.000 de lire sterline.
În centrul imaginii este întruchipată întâlnirea dintre Sfântului Sabinus și Sfântul Benedict, dar sub ei, purtând o mască chirurgicală, se afla Sergio Fontana, un om de afaceri local și președintele Fundației Archeologica Canosina, care a finanțat lucrarea. În partea dreaptă a imaginii, parțial ascunsă de o cruce, era reprezentat preotul local.
Localnicii au reacționat cu un amestec de umor și furie față de pictură. Unele persoane au încărcat versiuni editate ale imaginii cu fețele lor care apar în pictură.
Reacția autorităților
Autoritățile locale au fost mai puțin încântate, trei reprezentanți ai municipalității din Canosa di Puglia demisionând din Consiliul de administrație al fundației din cauza imaginii. La două zile după ce a fost expusă, aceasta a fost îndepărtată.
Potrivit site-ului italian de știri ANSA, primarul Roberto Morra a declarat că „lucrarea a costat Fundația 20 de mii de euro” și că „Fundația trăiește datorită finanțării din partea municipalității din Canosa di Puglia, a regiunii Puglia și a BCC din Canosa.”
El a adăugat: „Banii proveniți din fonduri publice trebuie să fie utilizați pentru urmărirea scopurilor statutare proprii ale entității, evitând să lase loc pentru autocelebrări.”
„Ce a vrut să spună artistul”
Giuseppe Antonio Lomuscio, artistul din spatele picturii, a declarat presei locale că își revendică „autonomia deplină în alegerile mele interpretative” și a declarat că niciuna dintre persoanele reprezentate nu a cerut să fie portretizată.
El a precizat că alegerea subiectelor reprezentate în compoziție a fost „rezultatul unei interpretări artistice libere, dictată de necesitatea de a spune povestea devoțiunii față de sfinți.” El a adăugat că a dorit să înfățișeze „doi reprezentanți cu autoritate” ai comunității locale.
Lomuscio a declarat între timp că va revizui lucrarea înainte de a o expune din nou.
Omul de afaceri ține să sublinieze că reprezentarea sa în tablou a fost realizată fără știrea sa, după cum a confirmat artistul, care, pentru a-și explica ideea, a amintit practica folosită în trecut de artiști iluștri precum Caravaggio.